Abstract |
“Aviācijas emisiju reducēšanas iespēju ietekme siltumnīcas efekta mazināšanai, ģeopolitisko norišu mainīgajos apstākļos”. Pasaule šobrīd piedzīvo aviācijas nozares paplašināšanos gan pārvadāto pasažieru ziņā, gan aviācijas kravu pārvadāšanā. Pirms Covid pandēmijas, 2019. gadā tika pārvadāti 4.8 biljoni pasažieru un lielās cilvēku dzimstības un vidusmēra klases pieauguma dēļ, nākošo divdesmit gadu laikā tiek prognozēts, ka pārvadāto pasažieru skaits varētu dubultoties. Līdz ar to palielināsies arī lidmašīnu kaitīgo izmešu daudzums, kas ir nopietns drauds ekoloģijas sistēmai, ņemot vērā jau šobrīd vēsturē augstākos dabas piesārņojumu rādītājus.
Darbā tiek pētīts šobrīd pieejamo alternatīvo degvielu un jaunu dzinēju iespējas ekspluatēšanai. Problēma nekavējošai risinājumu izpildei ir, samazinot izmešu daudzumus, palielinās izmaksas, līdz ar to sadārdzinās aviobiļešu cenas, kas ietekmē aviokompāniju konkurētspēju.
Darbā tika iegūti rezultāti, ka palielinot biļešu cenas par 10% kompānija negūst zaudējamus, ja izmantos HEFA biodegvielas apvienošanu ar Jet A1 degvielu, kas samazinātu lidmašīnu kaitīgo izmešu daudzumu par 80%.
Ņemot vērā darba tirgus konkurenci, viena lidsabiedrība nevar palielināt biļešu cenas, tāpēc nepieciešams ieviest vispasaules vai reģionālus standartus visām aviokompānijām, kas paredzētu nekavējoties sākt izmantot biodegvielas izmantošanu, palielinot biļešu cenu par 10%. Aviokompānijām, šo standartu neievērošana, tiktu piespriestas % soda sankcijas no ienākumiem. |