Abstract |
Bakalaura darba ar projekta daļu nosaukums ir „Mopēda Rīga-4 pārbūves projekts par
elektromopēdu”. Darbā izstrādāts “RMR RĪGA 4” mopēda otrās kategorijas pārbūves projekts,
kura ietvaros mainīta mopēda iekšdedzes motora piedziņa uz elektromotoru. Darba mērķis ir
nodrošināt cilvēku veselībai, dzīvībai un apkārtējai videi nekaitīgu mopēdu, kas atbilst
potenciālo lietotāju prasībām.
Transportlīdzekļa pārbūve izstrādāta, balstoties uz secinājumiem, kas radušies, izpētot
līdzvērtīgus tirgū esošus elektriskos mopēdus, un ievērojot transportlīdzekļu pārbūves
noteikumus Nr.725, kas ietver arī pārbūves tehniskā projekta saskaņošanu ar CSDD. Pēc
pārbūves mopēdu piedzīs elektromotors, kurš atradīsies iekšdedzes motora korpusā, ķēdes
pārvadu aizstās zobsiksna, kā īstenošanai izveidoti jauni aizmugurējā rata un dzinēja skriemeļi.
Akumulatora šūnu bloks veidots no cilindriskajām litija jonu bateriju šūnām jauktajā slēgumā,
kuras atrodas degvielas tvertnes korpusā un nodrošina nepieciešamo ietilpību 50 km lielam
nobraukumam.
Potenciālā mērķauditorija ir personas, kuras vēlas iegadāties elektrisko mopēdu ar
oriģinālu un vēsturisku izskatu, lai pārvietotos pilsētas robežās, nobraucot līdz 50 km bez
uzlādes. Iespēju robežās visas pārbūves komplekta komponentes ir paredzēts iestrādāt esošā
mopēda korpusā.
Darba apraksta daļa sastāv no 7 galvenajām sadaļām: objekta vides raksturojuma,
analogu salīdzinājuma, aprēķinu daļas, ekonomiskā aprēķina un vides un darba drošības prasību
apskata piedziņas iekārtas ražošanai un lietošanai. Apraksta daļas apjoms ir 89 lappuses, kurās
ir 33 attēli, 6 grafiki un 22 tabulas. Grafiskā daļa sastāv no 9 rasējumu lapām A0 formāta
kopskata rasējuma, mazāku konstrukciju mezglu kopsalikumu rasējumiem, ka arī no detaļu
rasējumiem, tehnoloģiskajām kartēm, specifikāciju lapām un elektriskajām shēmām. |