Abstract |
Diplomdarbs izstrādāts Rīgas Tehniskās universitātes, Būvniecības un inženierzinātņu fakultātē, Civilo ēku būvniecības katedrā. Diplomdarbu veido divas daļas:
1. Pētnieciskās daļas - “Ekoloģiskie siltumizolācijas materiāli”;
2. Inženierprojekts – “Lidmašīnu dzinēju un to komponentu remonta ēka”.
Pētnieciskā darba mērķis–Apkopot ekoloģiskās būvniecības principus, veikt izpēti par ekoloģiskam siltumizolācijas materiāliem, to īpašības, analīze un problemas. Izvērtēt salidzinājumu visplašāk izmantotajiem materiāliem, kurus ieklāj ar pūšanas iestrādes metodi
Darbā tiek pētītas siltumizolācijas materiālu īpašības, veidi un līderi Latvijas un Pasaules tirgū. Tiek izskatīti pieci dažādi konstrukciju veidi, un aprēķināts nepieciešamais izolācijas biezums, kā arī tiek apsvērti papildus izmantotie materiāli. Izpildīti tāmju darbi dažiem siltumizolācijas materiālu variantiem. Cenu salidzinājums, siltumtehniskais aprēķins visbiežāk izmantotajiem.
Darbs sastāv no 76 lapām, 76 formulam, 5 attēliem, 12 tabulām.
Inženierprojekta ietvaros tika izstrādāts projekts lidmašīnu angāra būvniecībai. Darbā ir aprakstīta ēkas arhitektūra un dizaina risinājumi. Tiek noteiktas prasības siltuma un ugunsdrošībai, kā arī inženiertehniskie risinājumi. Tiek salīdzināti trīs dažādu veidu elementi, un tiek izvēlēts izdevīgākais. Tiek aprēķināta kopņu kopne, tās elementi un mezgli, kolonna, pamats un grunts zem tā. Visi aprēķini tika veikti, pamatojoties uz saņemtajām slodzēm. Projekta ietvaros tika izskatīta darbu organizācija, būvtehnikas izvēle, elektroenerģijas un ūdens apgādes aprēķins, izveidota lokālā un ģenerāltāme. Izstrādāti arhitektūras un būvniecības rasējumi, kalendārais grafiks un tehnoloģiskās kartes.
Darba projektēšanas procesā tika izmantoti Latvijas būvnormatīvi, eirokodi un Ministru kabineta noteikumi, kā arī datorprogrammas AutoCad rasējumu noformēšanai un konstrukciju slodžu noteikšanai AxisVM13 LT.
Darbs sastāv no 109 lapām, 86 formulām, 12 zīmējumiem, 12 tabulām, 9 zīmējumiem. |