Abstract |
Lidošana ir katras putnu sugas neatņemama sastāvdaļa. Putni lido dažādu iemeslu dēļ, tostarp meklējot barību, izvairoties no plēsējiem un migrējot. Putniem ir jāspēj ne tikai noturēties augstumā, bet tiem arī jāspēj pacelties no stacionāra stāvokļa un droši nolaisties lidojuma beigās, lai tie būtu veiksmīgi. Cilvēkus motivēja dabas veiksme iegūt lidojumu. Tā rezultātā agrīnās lidmašīnu konstrukcijas bija iedvesmotas no putnu lidojuma, jo īpaši attiecībā uz plānu formu, plāniem gaisa spārniem un vadību, izmantojot spārnu deformāciju. Saskaņā ar šiem datiem lielākā daļa putnu gaisa spārnu dabā bija ļoti izliekti, ar plānu pakaļgala laukumu un biezu priekšējo malu. Solidworks tika izmantots, lai veiktu plūsmas analīzi ap gaisa spārnu šajā izmeklēšanā. Turklāt ātruma kontūra, spiediena kontūra, pretestība un pacelšanas spēks tika salīdzinātas, izmantojot divus atšķirīgus materiālus (alumīniju un poliizoprēnu). Airfoil augšējā virsma tika izveidota, lai nodrošinātu vienmērīgu pāreju no lamināras plūsmas uz turbulentu, kā arī nelielu lamināro atdalīšanas burbuli. Rezultāti liecina, ka gaisa spārniem, kas izgatavoti no alumīnija un poliizoprēna, ir vienāda pretestība. Pacēlums, kas iegūts poliizoprēna aerodinamiskajā spārnā, ir par 21,17 procentiem lielāks nekā alumīnija aerodinamiskajā profilā. Spārna augšējai un apakšējai virsmai ir liela ātruma zona. Ja aerosols ir izgatavots no poliizoprēna, spiediena sadalījums ap aerodinamisko spārnu skaidri parāda zema spiediena burbuļa veidošanos virs aerodinamiskā spārna un stagnācijas reģionu, kas atrodas ārkārtīgi tuvu priekšējai malai, kas parāda augstu spiedienu. |