Abstract |
Autores maģistra darba tēma ir “Nekustamo īpašumu atsavināšanas procesa problemātika projektā “Rail Baltica”.
Maģistra darba mērķis ir izpētīt pastāvošo situāciju nekustamo īpašumu atsavināšanas procesā Latvijā, izvērtējot pētījuma gaitā identificētās problēmas, kas ietekmē atsavināšanas procesa īstenošanu Latvijā.
Maģistra darba pētījuma priekšmets ir nekustamā īpašuma atsavināšanas process sabiedrības vajadzībām Latvijā.
Maģistra darbā ir 15 (piecpadsmit) attēli un 5 (piecas) tabulas.
Maģistra darbā ir vērtēts nekustamo īpašuma atsavināšanas process, līdz šim īstenotie skaļākie atsavināšanas procesi valstī, projekta Rail Baltica īstenotie atsavināšanas gadījumi, kā arī sīkāk pētīti projektā Rail Baltica jaunveidojamie ceļi, kuru izveidei nepieciešams atsavināt nekustamos īpašumus sabiedrības vajadzībām.
Ņemot vērā to, ka šobrīd vēl nav publiski pieejama informācija par projekta Rail Baltica tehniskajiem risinājumiem visā Latvijas teritorijā, autore ierobežo tematu, pētot datus par 3 skartajām pašvaldībām, kurās informācija ir pieejama.
Papildus jāmin, ka autores profesionālā pieredze ir vairāku gadu darbība projekta Rail Baltica attīstībā, tai skaitā apstiprinot Latvijas valstī noteikto dzelzceļa trases novietojumu, piešķirot projektam nacionālā interešu objekta statusu un izveidojot Nekustamo īpašumu atsavināšanas nodaļu.
Pētījuma gaitā iegūtie rezultāti apstiprina izvirzīto hipotēzi, ka projekta Rail Baltica īstenošanas rezultātā radīsies valsts budžeta izdevuma pozīcijas, kas līdz šim nav apzinātas.
Projekta «Rail Baltica» būvprojektēšanas gaitā netiek noteikta valsts autoceļu klasifikācija, kas apgrūtinās finansējuma pieteikšanu valsts autoceļu uzturēšanas darbiem.
Ņemot vērā to, ka valsts autoceļiem ir nepieciešamas ikgadējas uzturēšanas darbības, lai izbūvētos piekļuves ceļus uzturētu nepieciešamajā apjomā un atbilstoši noteiktajai valsts autoceļa klasei noteiktajai kategorijai, autore ziņo, ka ikgadējie izdevumi projekta Rail Baltica izbūvēto piekļuves ceļu uzturēšanai ir 1,5 procentu apmērā no visa autoceļu uzturēšanai pieejamā budžeta 175 miljonu apmērā. |