Abstract |
Maģistra darba nosaukums ir “Skandināvijas E-komercijas tirgus ienākšanas stratēģijas izstrāde individuāla pasūtījuma produktam “Straumbergs Hats”.
Maģistra darbu izstrādājis Kārlis Bergs: otrā kursa students Rīgas Tehniskās universitātes maģistra programmā “Inovācijas un uzņēmējdarbība”. Šī maģistra programma ir daļa no Rīgas Tehniskās universitates Inženierekonomikas un vadības fakultātes.
Šis maģistra darbs sastāv no trim nodaļām: teorētiskās daļas, analītiskās, un praktiskās daļas. Maģistra darbā ir 122 lapas, no kurām pielikumu veido 21 lapas. Pielikumos atrodami: pilnie auditorijas anketēšanas jautājumi un rezultāti, pilnais pasaules cepuru uzņēmumu apskats un grafiki ar rezultātiem, pilnie Eiropas statitiskie dati, kuri tika izmantoti šajā darbā un finansiālie aprēķini. Darbā izmantotas 6 tabulas un 22 attēli.
Pētījuma mērķis ir izvērtēt, Skandināvijas valstu E-komercijas tirgus ienākšanas iespējas un labāko scenāriju priekš produkta “Straumbergs Hats”. Darbā tiek izpētītas labākās Eiropas Savienības valstis, kurās būtu vēlams ienākt ar E-komerciju, izveidota piemērotākā mērķauditorija balstoties uz mērķauditorijas izpratni un vēlmju apmierināšanu,E-komercijas biznesa uzbūve un labākās prakses.
Darba novitāte : Kādu stratēģiju izvēlēties, lai veidotu individuāla pasūtījuma produktus? Vai Skandināvija ir vislabākais tirgus, kurā doties no Latvijas? Vai individuāli veidotam produktam ir iespējams veiksmīgi atrast tirgus segmentu? Kādas ir nepieciešamās komunikācijs stratēgijas, lai veiksmīgi pamatotu produkta cenu?
Pētījuma jautājumi:
1. Vai Skandināvijas valstis ir pamatots tirgus ienākšanas virziens individuāli veidotam eksporta produktam no Latvijas ?
2. Kāda ir industrijas situācija no produkta pieņemšanas līmeņa puses?
3. Kādas aktivitātes ir jāveic, lai veiksmīgi attīstītu E-komercijas biznesu individuāli veidotam produktam?
No pētījuma rezultātiem izriet, ka Skandināvijas valstis- Somija, Zviedrija, Norvēģija, Dānija, kā arī Nīderlande un Beļģija ir visizdevīgākās valstis, kurās no Latvijas ieiet tirgū. Industrija ir attīstības fāzē, bet dēļ strauji augošos konkurentu skaita pasaulē un Eiropā, šim produktam ir pieprasījums tirgū. Ir jāizveido zīmola identitāte un sava platforma, kurā var veidot virtuālu dzīvesstilu, kurā iederās produkts. Un jāliek auditorijai ticēt ,ka viņi vēlas būt daļa no zīmola stāsta un iegādājas produktu. |