Abstract |
Maģistra darba nosaukums ir “Komercializācijas stratēģijas izveide dalīto IT pakalpojumu platformai IT 2 All”. Maģistra darbu izstrādājusi Kristiāna Laizāne: otrā kursa studente Rīgas Tehniskās universitates maģistra programmā “Inovācijas un uzņēmējdarbība”. Šī maģistra programma ir daļa no Rīgas Tehniskās universitātes Inženierekonomikas un vadības fakultātes.
Šis maģistra darbs sastāv no trim daļām: teorētiskās, analītiskās, kā arī praktiskās daļas. Maģistra darbā ir 143 lapas, no kurām pielikumi veido 29 lapas. Pielikumos atrodomi transkribētas intervijas ar informāciju tehnoloģijas nozares ekspertiem, aptauju ekrānšāviņi un cenu piedāvājumi no aplikāciju dizaina un programmāturas izstrādātājiem, sarakstes ar tiem. Darbā izmantotas 21 tabulas, 26 attēli un 62 literatūras avoti.
Pētījuma mērķis ir izpētīt faktorus, kas ietekmē šādu platforumu attīstību un dzīvotspēju, kā arī piemērotākās ieņēmumu plūsmas, lai izstrādātu veiksmīgu komercializāicjas stratēģiju no produkta idejas koncepta līdz ieviešanai tirgū.
Darba aktualitāte ir saistīta ar to, ka dažādu faktoru dēļ, pēdējos gados īpaši strauji ir saasinājies jautājums par darba un dzīves balansu jeb elastīgo darba veidu, kā arī pieejamajiem informāciju tehnoloģijas speciālistu resursiem. Pētījuma problēma balstās tajā, ka ir sarežģīti, vai nav iespējams vispār piesaistīt kvalificētus inoformācijas tehnoloģijas speciālistus individuālu un biznesa problēmu risināšanai ātri, vienkārši un par pieņemamu cenu.
Pētījuma jautājumi:
1. Kādi faktori ietekmē tiešsaistes resursu meklēšanas platformu attīstību?
2. Kāda ir pašas piemērotākās “IT2ALL” platformas ienākumu plūsmas?
No pētījuma rezultātiem izriet, ka klienti būtu ieinteresēt IT 2 All platformā un, ka tirgū esošās platformas darbojas uz projekta tipa darbiem, nevis ātru problēmu novēršanu un konsultācijām par tehniskām problēmām. Kā lielākie izaicinājumi konstatēti platformas lietotāju un servisu sniedzēju pietiekoša skaita nodrošināšana un platformas godprātīga lietošana.
Sākotnējais mērķa tirgus būtu Latvija, ar strauju izplatību Baltijas valstīs un Eiropā, kas ļautu nodrošināt nepieciešamo lietotāju un servisa sniedzēju datu bāzi un līdz ar to peļņu.
Atslēgas vārdi: tiešsaites platforma, darba spēks uz pieprasījumu, komercializācija. |