Graduate papers
  
Description of the graduate paper
Form of studies Professional Master
Title of the study programm Innovations and Entrepreneurship
Title in original language Komercializācijas stratēģijas izveide dalīto IT pakalpojumu platformai “IT 2AII”
Title in English Development of commercialization strategy for shared IT services platform “IT 2AII”
Department 22000 Faculty of Engineering Economics and Management
Scientific advisor Iveta Cīrule
Reviewer Elīna Miķelsone
Abstract Maģistra darba nosaukums ir “Komercializācijas stratēģijas izveide dalīto IT pakalpojumu platformai IT 2 All”. Maģistra darbu izstrādājusi Kristiāna Laizāne: otrā kursa studente Rīgas Tehniskās universitates maģistra programmā “Inovācijas un uzņēmējdarbība”. Šī maģistra programma ir daļa no Rīgas Tehniskās universitātes Inženierekonomikas un vadības fakultātes. Šis maģistra darbs sastāv no trim daļām: teorētiskās, analītiskās, kā arī praktiskās daļas. Maģistra darbā ir 143 lapas, no kurām pielikumi veido 29 lapas. Pielikumos atrodomi transkribētas intervijas ar informāciju tehnoloģijas nozares ekspertiem, aptauju ekrānšāviņi un cenu piedāvājumi no aplikāciju dizaina un programmāturas izstrādātājiem, sarakstes ar tiem. Darbā izmantotas 21 tabulas, 26 attēli un 62 literatūras avoti. Pētījuma mērķis ir izpētīt faktorus, kas ietekmē šādu platforumu attīstību un dzīvotspēju, kā arī piemērotākās ieņēmumu plūsmas, lai izstrādātu veiksmīgu komercializāicjas stratēģiju no produkta idejas koncepta līdz ieviešanai tirgū. Darba aktualitāte ir saistīta ar to, ka dažādu faktoru dēļ, pēdējos gados īpaši strauji ir saasinājies jautājums par darba un dzīves balansu jeb elastīgo darba veidu, kā arī pieejamajiem informāciju tehnoloģijas speciālistu resursiem. Pētījuma problēma balstās tajā, ka ir sarežģīti, vai nav iespējams vispār piesaistīt kvalificētus inoformācijas tehnoloģijas speciālistus individuālu un biznesa problēmu risināšanai ātri, vienkārši un par pieņemamu cenu. Pētījuma jautājumi: 1. Kādi faktori ietekmē tiešsaistes resursu meklēšanas platformu attīstību? 2. Kāda ir pašas piemērotākās “IT2ALL” platformas ienākumu plūsmas? No pētījuma rezultātiem izriet, ka klienti būtu ieinteresēt IT 2 All platformā un, ka tirgū esošās platformas darbojas uz projekta tipa darbiem, nevis ātru problēmu novēršanu un konsultācijām par tehniskām problēmām. Kā lielākie izaicinājumi konstatēti platformas lietotāju un servisu sniedzēju pietiekoša skaita nodrošināšana un platformas godprātīga lietošana. Sākotnējais mērķa tirgus būtu Latvija, ar strauju izplatību Baltijas valstīs un Eiropā, kas ļautu nodrošināt nepieciešamo lietotāju un servisa sniedzēju datu bāzi un līdz ar to peļņu. Atslēgas vārdi: tiešsaites platforma, darba spēks uz pieprasījumu, komercializācija.
Keywords tiešsaites platforma, darba spēks uz pieprasījumu, komercializācija
Keywords in English digital platform, labor on demand, commercialization
Language eng
Year 2022
Date and time of uploading 01.06.2022 20:06:01