Abstract |
Topogrāfisko datu optimizēšanas metode izmantošanai reāllaika sabiedriskā transporta vadības sistēmās. Laura Dzalbe, transporta elektronikas un telemātikas programmas 4. kursa studente.
Bakalaura darbā tiek aprakstītas GNSS un GPS sistēmas, to darbības principi un nozīme apkārtējai sabiedrības ikdienai un drošībai. Tāpat tika veikti pētījumi par GPS iekārtu darbību un pielietojumiem. Lai iegūtu praktiskajam darbam nepieciešamos topogrāfiskos datus, tika pētīta un aprakstīta simulācijas iekārta LabSat 3. Pēc nepieciešamo datu fiksēšanas, tika izplānots un sastrukturizēts optimizācijas algoritma plāns, kas soli pa solim tika veidots un rakstīts koda veidā MatLab vidē. Pēc pilnīgas programmas izstrādes, tika izmantoti septiņi koordinātu datu masīvi, lai tos apstrādātu un iegūtu optimālu maršruta trajektoriju. Iegūtā trajektorija tika salīdzināta ar manuāli izstrādātu trajektoriju, kas tika veidota, Google kartēs atliekot koordinātu punktus un tos piefiksējot. Tika novērots, ka optimizētā trajektorija sniedz daudz precīzākus un reālajai videi tuvākus datus. Tika izveidota optimizēta trajektorija ar mazāku ieejas datu masīvu skaitu, precīzāk, ar trīs koordinātu datu masīviem. Pēc abu optimizēto trajektoriju salīdzināšanas, tika konstatēts un pieņemts, ka visbiežāk precīzāku optimālo trajektoriju var iegūt, ja ieejas datu masīvu skaits ir bijis lielāks. Tomēr, lai arī LabSat 3 simulācijas ierīce ir zināma kā augstas precizitātes iekārta, praksē tiek pieļautas kļūdas, kuru sekas ir neprecīzi uztverti dati. Tika uzskaitīti dažādi neprecīzu datu cēloņi un veikti ieteikumi, lai no tiem izvairītos.
Atslēgas vārdi: LabSat 3, topogrāfiskie dati, KML, optimizācija.
Kopumā darba apjoms ir 71 lappuse. Tajās ir ievietoti 34 attēli, 3 tabulas, 7 pielikumi un 15 literatūras avoti. |