Form of studies |
Bachelor |
Title of the study programm |
Electrical and Power Engineering |
Title in original language |
"Sinhronās mašīnas pārejas procesu izpēte ar sprieguma regulatoru UNITROL 1000" |
Title in English |
"Study of synchronous machine transition processes with voltage regulator UNITROL 1000" |
Department |
Institute of Power Engineering |
Scientific advisor |
G.Orlovskis |
Reviewer |
|
Abstract |
ANOTĀCIJA
Bakalaura darbā pētīti 1.5 kVA sinhronās mašīnas sinhronizācijas veidi un to palaišanas procesi ar firmas ABB sprieguma regulatoru UNITROL 1000-15.
Bakalaura darba mērķis ir izpētīt sinhronā dzinēja pārejas procesus, to sinhronizējot ar lielas jaudas tīklu un sniegt analīzi par veiktajiem mērījumiem. Sinhronizāciju veikt izmantojot dažādus sinhronizācijas paņēmienus un salīdzināt to efektivitāti. Kā galvenais pārejas procesa lielums, kuram tiek pievērsta lielākā uzmanība, ir palaišanas strāvas. Darba gaitā tika izvirzīti vairāki uzdevumi:
1) apkopot informāciju par sinhronās mašīnas darbības principiem, sinhronizācijas veidiem un to nosacījumiem;
2) eksperimentāli uzņemt laboratorijā pieejamās sinhronās mašīnas sinhronizācijas raksturlīknes, izmantojot dažādus sinhronizācijas veidus;
3) salīdzināt eksperimentāli iegūtos rezultātus un novērtēt to priekšrocības un trūkumus;
4) programmā MATLAB Simulink izveidot sinhronās mašīnas sinhronizācijas aprēķinu programmu ar matemātisku modeli;
5) veikt iegūto rezultātu analīzi.
Darbā tiek secināts, ka sprieguma regulators UNITROL 1000-15 ir viens no efektīvākajiem sinhrono dzinēju sinhronizācijas paņēmieniem. Izmantojot sprieguma regulatoru, var samazināt amortizācijas un remonta izdevumus ilgtermiņā, kā arī īstermiņā novērst straujas sprieguma svārstības elektrotīklā.
Darba kopapjoms ir 54 lappuses, tas satur 43 attēlus, tajā ir atsauces uz 13 informācijas avotiem. |
Keywords |
Sinhronās mašīnas, sinhronizācija |
Keywords in English |
paralelling, synchronic engine, synchronization |
Language |
lv |
Year |
2011 |
Date and time of uploading |
27.06.2011 00:11:11 |