Abstract |
Maģistra profesionālā grāda valsts pārbaudījuma darbs „Liellaiduma vanšu pārseguma stinguma palielināšanas iespēju analīze” izstrādāts Rīgas Tehniskajā universitātē, Būvniecības fakultātē, Būvniecības un rekonstrukcijas institūtā. Noslēguma darbu izstrādāja RBGBO studiju programmas studente Marina Belousa, stud. apl. Nr. 041RBC114.
Maģistra darba ietvaros tika veikta vanšu pārseguma ar laidumu 100 m stinguma palielināšanas metožu analīze. Analīzes rezultātā tika apskatīti trīs iespējamie varianti: vanšu kopnes, vanšu konstrukcijas no materiāliem ar paaugstinātu elastības moduli E un iepriekšsaspriegtās vanšu konstrukcijas, kas būtībā arī ir vanšu kopnes. Darba gaitā tika veikti vanšu konstrukciju aprēķini, ar augstāk minēto stinguma palielināšanas paņēmienu pielietojumu, respektīvi, tika apskatītas trīs vanšu kopnes ar atšķirīgām ģeometriskām formām un atsevišķās vants konstrukcija.
Tika veikta vanšu pārseguma konstrukcijas deformāciju analīze atkarībā no konstrukcijas ģeometriskiem parametriem. Darba gaitā tika iegūta grafiskā sakarība starp vanšu kopnes pašsvaru un tās ģeometriskiem parametriem. Un darbā ir noteikti pētāmās vanšu kopnes racionālie parametri.
Dotajā darbā ir apskatīti trīs iespējamie materiāli, no kuriem var veidot vanšu kopnes: tērauda troses, hibrīdā kompozīta vants ar CFRP serdeni un hibrīdā kompozīta vants ar kevlara serdeni. Darba gaitā tika apskatīta vanšu kopnes deformējamība atkarībā no tās materiāla.
Aprēķiniem tika izmantotas sekojošas datorprogrammas: LIRA 9.2, MS EXCEL, MathCAD un EdaOpt.
Maģistra darbs ietver sevī liellaiduma vanšu pārseguma aprakstu, pētāmā objekta aprakstu, stinguma palielināšanas iespēju analīzi ar konstrukciju skaitlisko aprēķinu un optimizāciju, kā arī secinājumus.
Darbā: 90 lpp. teksts, 52 attēli, 15 tabulas, 33 nosaukumu informācijas avoti. |