Form of studies |
Bachelor |
Title of the study programm |
Computer Systems |
Title in original language |
Datorspēļu lietotāja interfeisu analīze |
Title in English |
Analysis of the User Interface of Computer Games |
Department |
Faculty Of Computer Science Information Tehnology And Energy |
Scientific advisor |
Mg.sc.ing. V. Tomko |
Reviewer |
R.Ruskovs, Mg.sc.ing., SIA "Wyse Games" vecākais serveru programmētājs |
Abstract |
Bakalaura darbā tiek sniegta datorspēļu eksistējošu lietotāju interfeisu analīze, problēmu analīze, kas rodas projektēšanas gaitā, un interfeisu izstrādes metodikas.
Pētījuma ietvaros tika izpētīta datorspēļu un to lietotāju interfeisu attīstības vēsture, lietotāja interfeisu attīstības tendences, dažāda žanra spēļu lietotāja interfeisu īpatnības un cilvēka fizioloģiskās īpatnības, kas saistītas ar lietotāju interfeisu izmantošanu datorspēlēs.
Detalizēti tika izpētīts lietotāja interfeisa jēdziens, noteikts tā nozīmīgums datorspēlē, kā arī tika veikta lietotāju interfeisa galveno funkciju analīze.
Darba ietvaros tika izveidota metriku sistēma, lai veiktu lietotāja interfeisa novērtēšanu, tika sniegtas rekomendācijas lietotāju interfeisu projektēšanai un izstrādāts datorspeļu lietotāja saskarne prototips.
Ar izstrādātās metriku sistēmas palīdzību tika novērtētas 15 datorspēles ar mērķi iegūt kopēju objektīvu šo spēļu lietotāju interfeisu kvalitātes vērtējumu. Uz iegūto vērtēšanas rezultātu bāzes tika izdarīti secinājumi par izstrāžu stāvokli interaktīvās izklaides tirgū un sniegtas papildus rekomendācijas kvalitatīvu lietotāju interfeisu radīšanai.
Izpētes un analīzes rezultātā iegūtie dati, tika izmantoti first-person-shooter (FPS) žanra datorspēles lietotāja interfeisa prototipa izstrādei.
Darbs satur 77 lapaspuses, 37 attēlus, 3 tabulas. Tika izmantoti 44 informācijas avoti. |
Keywords |
datorspēle, saskarne, interfeiss, analīze |
Keywords in English |
computer game, video game, interface, analysis |
Language |
lv |
Year |
2011 |
Date and time of uploading |
15.06.2011 16:10:37 |