Abstract |
Klientu attiecību parvaldības (CRM) sistēmas tiek plaši lietotas vidējos un lielajos uzņēmumos klienta datu apstrādei un uzglabāšanai. Tomēr, lai sekmīgi īstenotu uzņēmējdarbību, uzņēmums nevar iztikt tikai ar vienu sistēmu, un tādēļ ir aktuāls jautājums par datu integrāciju starp sistēmām.
Darba mērķis pierādīt un paskaidrot, kādu integrācijas metodi labāk izmantot tādos vai citādos apstākļos vai saskaņā ar dažādām prasībām, tādējādi izstrādājot koncepciju, kura var būt noderīga gan CRM konsultantiem, gan pašiem CRM izstrādātājiem.
Pastāv dažādas datu integrācijas tehnoloģijas un metodes, un katrai no metodēm ir savas priekšrocības un savi trūkumi. Šajā darbā ir izanalizēti šādi integrācijas veidi: EIM, EAI un Web Services (tīmekļa servisi). Ir arī daudz kritēriju, pēc kuriem analizēt integrācijas metodes. Šajā darbā ir izmantoti šādi kritēriji: veiktspēja, uzticamība, sarežģītība, elastīgums, interaktīva integrācija, pakešintegrācija, ierakstu skaits, datu pārvēršana, datu struktūra, reģistri (logs), biznesa loģika un darba aplēse.
Kā CRM sistēma tiek lietota plaši izmantotā sistēma Siebel Enterprise Edition, kuras īpašnieks ir IT gigants Oracle. Kā mantota sistēma tiek uzskatīta jebkura sistēma, kura nodrošina tāda vai citāda veida integrāciju. Tāpat ir iespējams arī aplūkot daudz metožu, neaprobežojoties ar kādu konkrētu platformu vai lēmumu.
Savā darbā man izdodas izstrādāt Siebel CRM integrācijas pamatmetožu pielietošanas koncepciju.
Darba apjoms - 44. lpp., 4. tabulas un 16. attēli. |