Abstract |
Supe A. Procesu pieeja kvalitātes sistēmas attīstībai iepakojumu izplatīšanas
uzņēmumā: Maģistra darbs / A. Supe, A. Straujuma. Rīga: RTU IEVF RKI Kvalitātes
tehnoloģiju katedra, maģistra profesionālo studiju programma “Visaptverošā kvalitātes
vadība”, 2022. 104 lpp.
Maģistra darbs rakstīts latviešu valodā, to veido ievads, trīs daļas, secinājumi un
priekšlikumi. Darba apjoms ir 104 lpp., tajā iekļauti 34 attēli, 26 tabulas, 2 formulas.
Bibliogrāfiskajā sarakstā ietverti 6 avoti latviešu un 76 avoti angļu valodā. Darbam pievienoti 8 pielikumi.
Darba mērķis ir veikt iepakojumu izplatīšanas uzņēmuma klientu apkalpošanas un
noliktavas loģistikas procesu izpēti un analīzi, lai izstrādātu priekšlikumus uzņēmuma
kvalitātes sistēmas uzlabošanai, izmantojot procesu pieeju.
Pirmajā darba daļā ar literatūras pārskata metodi un kvalitatīvas kontentanalīzes
palīdzību tiek veikta ar kvalitāti un procesu pieeju saistīto teorētisko aspektu analīze. Darba daļā ir aplūkots kvalitātes un integrētās vadības sistēmas jēdzieni, kā arī procesu pieejas jēdziens, t.sk. klientu apkalpošanas un noliktavas loģistikas procesu jēdzieni, to elementi. Tika arī veikts procesu pieejas metožu apskats un to izvērtējums.
Otrajā darba daļā tiek analizēti uzņēmuma klientu apkalpošanas un noliktavas loģistikas
procesi, izmantojot tādas metodes kā procesu kartēšana, FMECA analīze un vērtības plūsmu
analīze. Ar iekšējo auditu tiek veikta kvalitātes sistēmas atbilstības novērtēšana atbilstoši ISO 9001 standartam. Tiek apskatītas arī piegādes ķēdes integrācijas iespējas uzņēmumā, kā arī veikta kvalitātes izmaksu analīze.
Trešajā darba daļā autore izstrādā pilnveides pasākums uzņēmuma klientu apkalpošanas
un noliktavas loģistikas procesu uzlabošanai – motivācijas sistēmas izstrāde, kontroles
mehānismu pievienošana procesos, tiek pilnveidota klientu attiecību integrācija un kvalitātes sistēmas elementi.
Nozīmīgākie secinājumi un priekšlikumi: Lai uzlabotu klientu apkalpošanas un
noliktavas loģistikas procesu, ir svarīga procesu kontrole, to mērīšana un nepārtraukta
uzlabošana. Lai pilnveidotu procesus, ir nepieciešams procesos ieviest kontroles mehānismus, veikt strukturālās izmaiņas, jāuzlabo darbinieku kompetence, jāpalielina integrācijas līmenis ar klientiem un jānovērš neatbilstības atbilstoši ISO 9001 standartam. |