Abstract |
Diplomdarbs sastāv no bakalaura daļas un inženierprojekta. Bakalaura daļā ir analizētas augstceltņu svārstību slāpētājsistēmas, no kurām detalizētāk aplūkots noregulētais masas slāpētājs. Darbā izpētīts par cik var samazināt svārstības dažāda augstuma augstceltnēs ar vienādu konstruktīvo shēmu, ierīkojot tajās dažādas masas noregulētos masas slāpētājus. Tika apskatīti četri ēku augstumi 144m, 162m, 180m un 198m. Pētījuma rezultātā iegūtas diagrammas, kas raksturo vēja slodžu, svārstību pārvietojumu un svārstību paātrinājumu atkarību no noregulētā masas slāpētāja masas, kas ierīkots ēkas pēdējā stāvā.
Inženierprojekts izstrādāts 144m augstai monolītā dzelzsbetona ēkai ar kvadrātveida šķērsgriezumu plānā. Ēkas nesošais karkass sastāv no dzelzsbetona kodola ēkas centrā un kolonnām, kas izvietotas pa ēkas perimetru. Inženierprojektā izstrādāti arhitektūras, konstruktīvie un inženierkomunikāciju risinājumi. Augstceltnei izvēlēts vispiemērotākais augstums un noteikta nepieciešamība ierīkot svārstību slāpētājsistēmu, vadoties pēc aprēķinātām vēja slodzēm. Darbā tika veikta aplēse pārseguma plātnei, sijai, kolonnai, un kodola sienai un izstrādāti risinājumi būvdarbu veikšanai, organizācijai, darba drošībai un vides aizsardzībai.
Diplomdarbā ir 134 lappuses, 47 attēli, 12 tabulas, 22 diagrammas, 10 A1 rasējumi un 30 informācijas avoti. |