Graduate papers
  
Description of the graduate paper
Form of studies Master
Title of the study programm Engineering Technology, Mechanics and Mechanical Engineering
Title in original language Formula SAE automašīnas strukturālā analīze.
Title in English Structural analysis of formula SAE car.
Department
Scientific advisor Marina Čerpinska
Reviewer Ilmārs Vīksne
Abstract Šajā pētījumā tipisks Drošības karkasa (autosporta žargonā saukts arī būris) modelis tiek analizēts ar komerciālās analīzes pakotnes Ansys palīdzību. Programmatūras versija 2021 R2 tiek izmantota, lai veiktu dažāda veida testus struktūrā. Analīzei tiek izvēlēts rāmis no velmētiem stieņiem. Sistēmas materiāls ir ņemts no inženiertehnisko datu avota, kas pieejams ANSYS platformā. Analīzes laikā tiek salīdzināts rāmis no taisnstūrveida stieņiem un cilindriskiem stieņiem ar dobu vidu, un salīdzināta rāmju veiktspēja. Ar ANSYS pieejamo statiskās struktūras moduļa palīdzību tiek veikta dažāda veida trieciena pārbaudes. Tika konstatēts, ka maksimālie spriegumi, kas rodas visas pārbaudes laikā, ir daudz zemāki par materiāla tecēšanas robežu. Tika arī konstatēts, ka apļveida dobam šķērsgriezumam ir lielāka izturība nekā taisnstūrveida dobam šķērsgriezumam. Abās struktūrās tiek veikta arī vibrāciju analīze, lai novērtētu rezonanses režīmu un tam atbilstošo naturālo frekvenci un deformāciju. Dobu apļveida šķērsgriezumu vibrāciju analīzes rezultāti tiek salīdzināti ar dobu taisnstūra šķērsgriezumu. Konstatēts, ka apļveida šķērsgriezumam ir salīdzinoši augstāka pašfrekvence nekā taisnstūra dobuma šķērsgriezumam. Šajā pētījumā ir novērtēta arī maksimālā deformācija pirmajiem 20 vibrācijas režīmiem. Konstatēts, ka sistēmas minimālā dabiskā frekvence ir 5 reizes lielāka par ekstremālo ceļa stāvokli, un līdz ar to rezonanses stāvokļa rašanās iespēja ir niecīga.
Keywords Drošības karkass, sae, strukturās analīze, Ansys
Keywords in English Roller Cage, SAE, Structural Analysis, Ansys
Language eng
Year 2022
Date and time of uploading 15.01.2022 12:05:49