Graduate papers
  
Description of the graduate paper
Form of studies Master
Title of the study programm Engineering Technology, Mechanics and Mechanical Engineering
Title in original language Analizējot aerodinamiskās pretestības ietekmi uz diapozonu elektriskajos transportlīdzekļos.
Title in English Analyzing the effect of aerodynamic drag on the range in electric vehicles.
Department Faculty Of Civil And Mehanical Engineering
Scientific advisor Oļegs Jakovļevs
Reviewer Mārtiņš Irbe
Abstract Transporta nozare, kuras dzinēju darbināšanai izmanto fosilo kurināmo, ir galvenais siltumnīcas efekta veicinātājs, kas izraisa klimata nestabilitāti visā pasaulē. Automašīnu ražotāji tagad ņem vērā šo problēmu un sāk īstenot ilgtspējīgāku pieeju jaunu transportlīdzekļu izstrādei un ražošanai. Izmantojot elektrisko transportlīdzekli, jūs varat izmantot enerģijas atgūšanu, lai atgūtu lielāko daļu enerģijas, ko patērējat, palielinot ātrumu vai braucot kalnā. Pateicoties atveseļošanai, transportlīdzekļa svars kļūst mazāk svarīgs. No otras puses, neatgriezeniskie zaudējumi, kas saistīti ar riepu rites pretestību un gaisa pārvietojumu, ir vēl acīmredzamāki. Salīdzinot ar degvielas patēriņu automašīnai ar iekšdedzes dzinēju, zema rites pretestība un/vai gaisa pretestība samazina enerģijas patēriņu. Rezultātā elektriskajam automobilim ir lielāks attālums nekā automašīnai, ko darbina iekšdedzes dzinējs. Šajā promocijas darbā ir detalizēts pētījums par faktoriem, kas ietekmē elektromobiļa aerodinamiku. Analizējiet faktorus, kas nepieciešami, lai palielinātu elektromobiļa diapazonu ar noteiktu akumulatoru bloku un motora specifikāciju. Analīzes veikšanai auto modelis tiek veidots pēc Solid works parauga. Aerodinamiskā veiktspēja tiek analizēta, izmantojot Ansys Fluent, un tiek veiktas optimizācijas darbības pretestības koeficientam. Pēc tam modelētās automašīnas klāsts tiek analizēts ar Simulink rīka palīdzību Matlab.
Keywords AERODINAMISKĀS TRASES IETEKMES ANALIZĒŠANA UZ ELEKTRISKĀS TRANSPORTLĪDZEKĻU KLĀSTU
Keywords in English ANALYZING THE EFFECT OF AERODYNAMIC DRAG ON THE RANGE IN ELECTRIC VEHICLES
Language eng
Year 2022
Date and time of uploading 15.01.2022 11:36:20