Abstract |
TietoEVRY ir IT kompānija, kas piedāvā plaša spektra IT pakalpojumus galvenokārt Skandināvijā. Kompānijā strādā aptuveni 24 000 darbinieki dažādās pasaules valstīs un tās kopējais apgrozījums ir ap 3 miljardiem EUR gadā. TietoEVRY akcijas ir kotētas biržās NASDAQ OMX Helsinki, Stockholma un Oslo Børs. Pārmaiņu vadība ir TietoEVRY ikdiena un ļoti nozīmīgs faktors veiksmīgai pastāvēšanai. Viena no lielākajām pārmaiņām, ar ko kompānijai nācies saskarties, bija divu līdzīga izmēra uzņēmumu integrācija pēc tam, kad 2019. gadā Tieto iegādājās EVRY.
Šī maģistra darba mērķis ir analizēt pārmaiņu vadības procesus TietoEVRY un sniegt praktiskus ieteikumus, kā attīstīt iekšējo projektu pārmaiņu vadības stratēģiju. Apskatītā problēma ir: Pārmaiņu vadības stratēģijas trūkums var novest pie neveiksmes TietoEVRY iekšējos pārmaiņu projektus.
Analīze tika veikta, izmantojot intervijas, aptauju darbinieku kopējās attieksmes pret pārmaiņu vadību un kompānijas pārmaiņu vadības attīstības novērtēšanai, kā arī analizējot dažādus teorētiskos modeļus un meklējot tiem pielietojumu konkrētā uzņēmuma vajadzībām. Rezultāti parāda, ka pārmaiņu vadība TietoEVRY vērtējama kā vidēji attīstīta (vērtējums 3 no 5). Galvenās jomas, kur nepieciešami uzlabojumi, ir procesu standartizācija un kompetences. Procesi dažādās nodaļās nav vienoti, un projektu vadītāji strādā pēc saviem personīgajiem ieskatiem. To izraisa arī zināšanu un apmācību trūkums, kā arī neziņa, kur atrast rīkus un formas. Aktīvāka uzņēmuma vadības komunikācija un lielāka darbinieku iesaiste palīdzētu uzlabot attieksmi pret pārmaiņām.
Maģistra darbs sniedz praktiskus ieteikumus, kā uzlabot pārmaiņu vadības stratēģiju TietoEVRY. Galvenās izmaiņas ir: pārmaiņu vadības plāna izveide, cilvēku iesaistes palielināšana, kopēju rīku un formu glabātuves turpmāka attīstība, papildus apmācības darbiniekiem visos līmeņos.
Darba ietvaros tika izveidots detalizēts uzlabojumu ieviešanas plāns ar termiņiem un atbildībām. Ieteiktie risinājumi palīdzētu uzlabot TietoEVRY pārmaiņu vadības stratēģiju, sniedzot papildus atbalstu projektu vadītājiem, vairāk iesaistot darbiniekus, kā arī izlīdzinot procesus dažādos departamentos, tādā veidā palielinot standartizāciju un efektivitāti. |