Abstract |
Autors: Artūrs Ščeglovs
Tema: Civilās aviācijas lidmašīnas centrbēdzes degvielas sūkņa aprēķins un projektēšana.
Darba vadītājs: Dr.sc. ing. Sergejs Kuzņecovs
Šis darbs sniedz strukturētu pārskatu par centrbēdzes sūkņa konstrukciju un darbības principu, ka arī veikts centrbēdzes kesona pastiprinātāj sūkņa aprēķins reģionālajai lidmašīnai Embraer 170 , projektēšana un rasējums izmantojot Autodesk Inventor 2021.
Lai paveiktu visu minēto tika veikti šādi uzdevumi:
1. Centrbēdzes sūkņa darbības principa izpēte , analīze un aprakstīšana. Tika izpētīta centrbēdzes sūkņa vēsture, darbības princips, fizikālie procesi kuri notiek sūknī.
2. Centrbēdzes sūkņa komponenšu izpēte, analīze un aprakstīšana. Visas svarīgās komponentes , tādas ka korpuss, darba rats, aksiālā pakāpe, difuzors, blīvējumi , elektrodzinēji un citas tika aprakstītas un izpētītas.
3. Centrbēdzes sūkņa negatīvi ietekmējošo faktoru izpēte, analīze un aprakstīšana, kur galvenokārt tika apsvērta kavitācijas problēma un veidi kā to risināt.
4. Tika aprēķināti centrbēdzes sūkņa komponenšu parametri ģeometriskie izmēri.
5. Pēc aprēķinātiem datiem tika uzprojektēts degvielas sūknis, balstoties uz reālajiem centrbēdzes degvielas sūkņiem.
Sūknis ir vertikāla tipa ar aizvērtu darba ratu un aksiālo pakāpi, lai samazinātu kavitācijas ietekmi, ar asinhronu maiņstrāvas motoru ar degvielas atdzēsi.
Darba apjoms: 74 lpp. , 33 attēli, 3 tabulas, 73 formulas, 11 avoti.
Atslēgas vārdi: centrbēdzes sūknis, kavitācija, darba rats . |