Graduate papers
  
Description of the graduate paper
Form of studies Professional Bachelor
Title of the study programm Financial Engineering
Title in original language Akciju sabiedrības “Air Baltic Corporation” tirgus vērtības prognoze pēc akciju publiskā piedāvājuma izmantošanas
Title in English The Determination of Market Value of JSC “Air Baltic Corporation” After Initial Public Offering
Department
Scientific advisor Tālis Laizāns
Reviewer asoc. profesore Marina Kudinska, LU
Abstract Bakalaura darba tēma ir “Akciju sabiedrības “Air Baltic Corporation” tirgus vērtības prognoze pēc akciju publiskā piedāvājuma izmantošanas”. Šī darba aktualitāte ir pamatota ar to ka 2020. gadā tika pieņemts Eiropas Komisijas (EK) lēmums, kas ļauj Latvijas valdībai ieguldīt Latvijas nacionālās aviokompānijas “airBaltic” pamatkapitālā 250 miljonus eiro. Lēmums paredz Latvijai piecu līdz septiņu gadu laikā ieguldījumu atgūt. Pēc Eiropas Komisijas informācijas, kā arī Izpilddirektora un Valdes priekšsēdētāja Martins Gausa viedokļa, jaunu investoru meklēšanai un piesaistei tiks izmantots sākotnējais publiskais piedāvājums. Bakalaura darba mērķis ir izskatīt ar aviopārvadājumu industriju saistītos riskus un novērtēt “airBaltic” uzņēmumu, salīdzinot to ar konkurentiem nozarē, veikt tirgus prognozes akciju piedāvājuma izmantošanai. Pamatojoties uz iegūtajiem datiem, izstrādāt priekšlikumus, kas uzņēmumam ir jāmaina, lai akcijas būtu pievilcīgāks aktīvs potenciālajiem investoriem. Bakalaura darba uzdevumi ir Pētīt AS “Air Baltic Corporation”, novērtēt riskus, kas saistīti ar aviopārvadājumu industriju, kā arī riskus kas ir unikāli uzņēmumam “airBaltic” un to risku ietekmi uz kompāniju. Izskatīt priekšrocības un trūkumus akciju publiskajam piedāvājumam, Veikt “airBaltic’ un citu kompāniju pārstāvju salīdzinošo analīzi un prognozēt uzņēmuma akciju cenas, izstrādāt priekšlikumus uzņēmuma finansiālā stāvokļa uzlabošanai. Darba ierobežojumi: kompāniju datu analīzei, autors izmantoja 2019. gada finanšu rādītājus. Iegūtie rezultāti norāda uzņēmuma vērtību pirms pandēmijas. Darbam ir praktiskā vērtība, jo šis darbs var būt par pamatu kompānijas “airBaltic’ analīzei ne tikai konkurentu nozarē, bet arī uzņēmuma rādītājiem pirmskrīzes laikā. Šī salīdzinošā analīze palīdzēs izvērtēt veikto pasākumu efektivitāti krīzēs laikā. Turklāt pirmskrīzes rādītāji parāda uzņēmuma attīstības perspektīvas, bet uzņēmuma novērtējums krīzes laikā parāda krīzes ietekmi uz kompāniju. Bakalaura darbs sastāv no trim daļām, tā apjoms ir 59 lapaspuses. Tas satur sešas tabulas, deviņpadsmit attēlus. Darba izstrādes laikā tika izmantoti 36 literatūras avoti.
Keywords tirgus vērtība, WACC, “Air Baltic Corporation”
Keywords in English market value, WACC, “Air Baltic Corporation”
Language lv
Year 2021
Date and time of uploading 04.06.2021 15:11:37