Abstract |
Šī bakalaura darba tēma ir „Uzņēmuma reputācijas mērīšana sociālo tīklu laikmetā” un tas ir izstrādāts angļu valodā. Darbā tiek pētīta Baltijas valstu un Lielbritānijas uzņēmumu reputācija un faktori, kas šo reputāciju ietekmē .
Mūsdienu globalizācijas apstākļos uzņēmuma reputācija ir ļoti svarīgs aspekts ikviena uzņēmuma darbībā. Mēs dzīvojam laikmetā, kur sociālie mediji ir galvenā informācijas pārraides, kā arī zināšanu iegūšanas platforma. Lai gan pastāv divi informācijas veidi - pozitīvs un negatīvs -, tie abi var dažādi ietekmēt sabiedrības viedokli un investoru līdzdalību. Lai gan pēdējās desmitgades laikā sociālo tīklu ietekme ir ļoti pieaugusi, to popularitāte dažādās valstīs ir atšķirīga. Šajā darbā tika veikts pētījums aptaujas tabulu veidā, kurā tika analizētas sociālo tīklu izmantošanas tendences Baltijas valstu un Lielbritānijas uzņēmumos. Analīze tika veikta, salīdzinot uzņēmumu skaitu, kas izmanto noteiktus sociālos tīklus. Rezultāti parādīja, ka populārākie sociālie tīkli, izņemot mājaslapas, ir Facebook un Twitter . Šie atklājumi palīdzēja secināt, ka sociālajiem medijiem ir svarīga loma uzņēmuma reputācijas veidošanā, jo mūsdienu tehnoloģijas un informācijas apmaiņas ātrums ļauj viegli atrast informāciju par ikvienu uzņēmumu un organizāciju. Pietiek ar pāris neapmierinātu klientu ierakstiem forumos, sociālajos medijos vai citās interneta platformās, lai uzņēmums interneta vidē iegūtu negatīvu reputāciju.
Autore secina, ka viens no veidiem, kā veidot labu reputāciju uzņēmumam ir veiksmīga sociālo mediju izmantošana un uzņēmuma specifikai atbilstoša mājas lapas izveide, kā arī lielāka uzmanība jāpievērš komentāriem un atsauksmēm, kas ievietoti šajos sociālajos tīklos.
Darba noslēgumā autore apraksta rezultātus, veic secinājumus par izpētes jautājumu un apraksta bakalaura darba tēmas aktualitāti šobrīd un tuvākajā nākotnē. Bakalaura darbs sastāv no 47 lapām, 4 diagrammām un 1 attēla un 3 pielikumiem. Literatūras izvērtēšanai tika izmantoti zinātniski žurnāli, grāmatas, interneta mājaslapas un akadēmiskās datubāzes. |