Abstract |
Tradicionālais mārketings ir bijis viens no populārākajiem un veiksmīgākajiem mārketinga veidiem pagājušajā gadsimtā, tomēr patērētāja pieredze ar produktu ir viena no vissvarīgākajām īpašībām, kas palielina “no mutes mutē” mārketinga panākumus, kurš ir iespējams ir veiksmīgāks mārketinga veids nekā tradicionālais mārketings. Cilvēku savstarpējā uzticēšanās ir viena no svarīgakajām īpašībam, kas virza “no mutes mutē” mārketinga panākumus, jo ar produktu iepazīstināta cilvēks, kas jau izmanto šo produktu un ir apmierināts ar to, kā piemēram draugs, radinieks vai kāda lietotāja atsauksmes internetā. Iepriekšējie pētījumi balstījās uz iegūtajiem datiem, analizējot atsevišķi abus mārketinga veidus, un nepiedāvāja cilvēkiem vienā pētījumā salīdzināt tradicionālo mārketingu un “no mutes mutē” mārketinga ietekmi. Piedāvājot iespēju atbildēt uz jautājumiem, kas neietver abus mārketinga veidus, dalībnieku aptaujas rezultāti var būt atšķirīgi, jo dalībniekiem nav iespēju salīdzināt un izlemt, kurš no mārketinga paņēmieniem tos ietekmē vairāk, kā tas būtu ja vienā jautājumā būtu izvēle starp tradicionālo mārketingu un “no mutes mutē” mārketinga paņēmieniem. Pētījuma dati tika apkopoti, pēc visu dalībnieku aptaujas pabeigšanas, kurā viņiem bija jāatbild uz jautājumiem par tradicionālā mārketinga un “no mutes mutē” mārketinga ietekmi. No datiem tika izdarīti secinājumi, kurš mārketinga veids un kādi paņēmieni vairāk ietekmē personas lēmumu par produkta iegādi. Ar 13 aptaujas jautājumiem tie tika sadalīti aprakstošā un secinošā statistikā, parādot dalībnieku izvēli pie katra no jautājumiem. Kā tika pieņemts pirms pētījuma, ka “no mutes mutē” mārketings ietekmē cilvēkus pirkt produktu vairāk nekā tradicionālais mārketings, ar pētījumu rezultātiem šis apgalvojums tika atbalstīts. Rezultāti norāda, ka cilvēki, kurus ir ietekmējis tuvs radinieks vai draugs, vai kāda produkta apskats, ir lielāka iespēja iegādāties produktu nekā personai, kuru ir ietekmējušas tradicionālās mārketinga metodes, piemēram, reklāmas stendi, TV un radio reklāmas. Bakalaura darbs rakstīts angļu valodā, tas sastāv no 46 lapaspusēm, 41 atsauci, 7 tabulām un 2 pielikumiem kuros ir iekļautas aptaujas. |