Graduate papers
  
Description of the graduate paper
Form of studies Bachelor
Title of the study programm Management in international business
Title in original language Pircēju uzvedības izmaiņas ēdiena un degvielas pirkumiem degvielas uzpildes stacijās pirms COVID-19 un tā laikā
Title in English Changes in Gas Station Customer Buying Habits for Food and Fuel Before and During COVID-19
Department 01B00 Riga Business School
Scientific advisor Inese Muzikante
Reviewer
Abstract COVID-19 ir krīze, kas ir atstājusi iespaidu uz ekonomiku, organizācijām un cilvēku dzīvēm visā pasaulē. Turklāt tā ir atstājusi iespaidu arī uz to, kā cilvēki uzvedas, veicot ikdienišķus uzdevumus. Tēma, kādu efektu krīze ir atstājusi uz degvielas uzpildes staciju klientu uzvedību, nav plaši pētīta. Tomēr ir svarīgi pētīt šo pircēju uzvedību COVID-19 un jebkuras krīzes laikā tādēļ, ka degvielas uzpildes stacijas ir labi zināma vieta, kuru cilvēki apmeklē katru dienu, un tās ir nozīmīga ekonomikas daļa. Tādēļ šis pētījums ir par degvielas uzpildes staciju klientu pirkšanas ieradumiem pirms COVID-19 un kā tie mainījās krīzes laikā. Konkrētāk tiks atbildēts uz pētījuma jautājumu: “Vai ēdiena un degvielas patēriņš degvielas uzpildes stacijās mainījās pirms COVID-19 un tā laikā?” Par pircēju uzvedību krīzes laikā ir zināms, ka COVID-19 laikā cilvēki pirka mazāk degvielu, tomēr ēdiena patēriņš, balstoties uz teoriju, bija atkarīgs no tā iepakojuma veida (fasēts vai uz vietas patērējams). Lai pētītu patēriņa atšķirības, tika veikti statistiskie testi. Pēc statistisko testu veikšanas, rezultāti variēja. Salīdzinot karantīnas periodu ar iepriekšējā gada datiem, tika secināts ēdiena un degvielas patēriņš samazinājās. Skatoties uz katru karantīnas periodu atsevišķi, pirmajā karantīnas periodā samazinājās gan degvielas, gan ēdienā patēriņš, bet otrajā karantīnas periodā ēdiena patēriņa izmaiņas bija mazākas nekā pirmajā, un degvielas patēriņa izmaiņas nebija statistiski nozīmīgas. Degvielas patēriņa izmaiņas var tikt izskaidrotas ar privāto automašīnu lietošanas samazināšanos. Turklāt ēdiena patēriņa izmaiņas var tikt izskaidrotas ar mazāku degvielas staciju apmeklējumu, jo samazinājās nepieciešamība pēc tiem, kā arī produktu iegādei tika izmantoti lielveikali. Vispārēji COVID-19 ir atstājis iespaidu uz ēdiena un degvielas pirkumiem degvielas uzpildes stacijās, samazinot pieprasījumu un patēriņu. Šie rezultāti var tikt izmantoti, lai veiktu tālāku pētījumu par krīzes ietekmi uz pircēju uzvedību degvielas uzpildes stacijās. Šis pētījums ir raksīts angļu valodā, sastāv no 44 lapām un tajā ir četras tabulas un četras figūras.
Keywords COVID-19, Krīze, Degvielas uzpildes stacijas, Pircēju uzvedība, Ēdiens, Degviela
Keywords in English COVID-19, Crisis, Gas stations, Consumer behavior, Food, Fuel
Language eng
Year 2021
Date and time of uploading 15.04.2021 22:48:19