Form of studies |
Bachelor |
Title of the study programm |
Management in international business |
Title in original language |
Jaunu automašīnu tirdzniecība Latvijā pirms Covid-19 pandēmijas un tās laikā |
Title in English |
New car sales in Latvia before and during Covid-19 pandemic |
Department |
01B00 Riga Business School |
Scientific advisor |
Inese Muzikante |
Reviewer |
L.M. Rizoto-Vidala-Pesoa |
Abstract |
Prezentētais pētījums ir par jaunu automašīnu pārdošanu Latvijā pirms Covid-19 pandēmijas un tās laikā. Pētījuma galvenais mērķis bija noteikt, vai Covid-19 pandēmijas laikā ir ievērojama jaunu reģistrēto automašīnu pārdošanas apjoma samazināšanās un vai Covid-19 pandēmijas laikā ir vērojama ievērojama jaunu reģistrēto automobiļu vidējā vecuma samazināšanās. Autors pēta auto nozari un automašīnu pārdošanu, kā arī iespējās, kādas auto pircējiem ir, lai iegādātos jaunu transportlīdzekli. Tika skaidrota arī patērētāju uzvedība krīzes laikā, un tika konstatēts, ka uztvere un riska attieksme bija viens no galvenajiem faktoriem, kāpēc indivīdi krīzes sākumā nolēma atlikt automašīnas iegādi. Autors arī izpētīja teorijas par automašīnu pārdošanu un labāko taktiku krīzes laikā. Tika apspriesti arī automašīnu pārdošanas apjomi krīzes laikā, un pētnieks noteica, kādas tendences ir vērojamas automobiļu ražošanā un cik liels ir reģistrēto automašīnu vidējais vecums krīzes laikā. Pētnieks apkopoja un izmantoja uzticamu datu kopu no Latvijas ceļu satiksmes un drošības direkcijas datu bāzes, lai atbildētu uz abiem izpētes jautājumiem. Kopā autors analizēja 100774 unikālus automobiļus un 84 automašīnu markas no 2019. gada marta līdz decembrim, izmantojot Shapiro–Wilk normalizēšanas testu un T-testu, lai noteiktu, vai pastāv statistiski nozīmīga atšķirība. Pētījumā tika izmantotas 50 atsauces, četras tabulas, trīs ilustrācijas un pētījums sastāv 29 lappusēm, neskaitot atsauces. Pētījums veikts angļu valodā. |
Keywords |
auto pārdošana Covid-19 laikā, auto pārdošanas tendences Latvijā, covid-19 ietekme uz auto pārdošanu, Covid-19 ietekme uz auto vecumu |
Keywords in English |
car sales during Covid-19, car sales tendencies in Latvia, covid-19 impact on car sales, Covid-19 impact on car age |
Language |
eng |
Year |
2021 |
Date and time of uploading |
15.04.2021 21:16:33 |