Abstract |
Šajā konkurences pasaulē apstrādes rūpniecībai ir jāsaskaras ar daudziem izaicinājumiem, lai ražotu smalkas detaļas ar sarežģītu formu un labāku virsmas gala apstrādi. CNC mašīnām ir izšķiroša loma metālapstrādes nozarē ar modernām tehnoloģijām. Frēzēšana ir viens no biežāk izmantotajiem apstrādes procesiem daudzās nozarēs, lai no sagatavēm izgatavotu vajadzīgajās gala detaļas ar labāku virsmas kvalitāti. Frēzējot tiek izmantoti vairāki parametri, lai iegūtu vēlamo galaproduktu. Parametri, piemēram, griešanas ātrums, padeves ātrums un griešanas dziļums, galvenokārt ietekmē apstrādāto detaļu virsmas kvalitāti. Alumīnijs ir viens no visvairāk izmantotajiem metāliem rūpniecības vai mašīnbūves detaļu ražošanā vai montāžā. Daudzu detaļu ražošanā aviācijas un autobūves nozarē alumīnijs ir viens no visvairāk lietotajiem metāliem. Šajā pētījumā tika veikta alumīnija 6082-T6 sakausējuma rievu frēzēšana izmantojot divvirziena instrumenta trajektoriju stratēģiju un viena griezējasmeņa cietkausējuma frēzi 6 mm diametrā ar diviem dažādiem griešanas ātrumiem (300 un 400 m/min), padeves ātrumu (0,01-0,05 mm uz zobu), griešana dziļumu 1 mm (10 paraugiem) un 2 mm (10 paraugiem). No šī eksperimentālā pētījuma divvirzienu instrumenta kustība nodrošina smalkāku virsmu pie zema padeves ātruma (no 0,01-0,03 mm), lai izveidotu rievas alumīnijā. Rievu izgatavošanā alumīnija sakausējumos, nejauša ātrumu un padeves ātrumu palielināšana, ietekmē apstrādātās sagataves virsmas raupjumu. Palielinot padeves ātrumu, tiek novērots, ka labāks virsmas raupjums tiek iegūts ar zemāku padeves ātrumu (0,01-0,03 mm/zobu) abos griešanas ātrumos (300 un 400 m/min). Turpmākos pētījumus var veikt, palielinot griešanas ātrumu, padeves ātrumu un arī izmantojot dažādas darbgaldu stratēģijas, lai labāk izprastu produktivitāti. |