Form of studies |
Professional Master |
Title of the study programm |
Transport Systems Engineering |
Title in original language |
Alternatīvās degvielas pielietojuma izpēte starptautisko kravu pārvadājumu uzņēmumā. |
Title in English |
Research into the Use of Alternative Fuel in an International Freight Shipping Company. |
Department |
|
Scientific advisor |
Vladislavs Ņesterovskis |
Reviewer |
Dr.sc.ing., asoc. profesors V. Muhins |
Abstract |
Maģistra darbs “Alternatīvās degvielas pielietojuma izpēte starptautisko kravu pārvadājumu uzņēmumā” izstrādāts ar mērķi izpētīt un noskaidrot vai šobrīd kādu no alternatīvās degvielas veidiem ir iespējams ieviest uzņēmumā, lai veiktu sauszemes kravu pārvadājumus, kā arī salīdzinot degvielas izmaksas, noskaidrot, cik efektīvi vai neefektīvi tas var būt.
Darbs sastāv no piecām nodaļām.
Pirmajā nodaļā tiek izpētīta kravu pārvadājumu nozare Eiropā, noteikts Latvijas kravu apgrozījums, kā arī aplūkota Latvijas konkurētspēja kravu pārvadājumu tirgū.
Otrajā nodaļā ir aprakstīts uzņēmums, tā struktūra, darbības specifika, galvenais darbības virziens, aplūkotas ārējās un iekšējas izmaksas.
Trešā nodaļa ir veltīta fosilās degvielas veidu izpētei, priekšrocību un trūkumu noteikšanai.
Ceturtajā nodaļā tiek aplūkoti alternatīvās degvielas veidi, to esošā un plānotā infrastruktūra Latvijā un Eiropā, izmantošanas tendences, kā arī atrasti atbilstošākie alternatīvās degvielas veidi tālsatiksmes kravu pārvadājumiem.
Piektajā nodaļa ir veikti nepieciešamie aprēķini, lai noteiktu alternatīvās degvielas nepieciešamo uzpildes vietu skaitu, ņemot vērā kravas vilcēju degvielas tvertņu lielumu un maksimālo nobraukumu pie pilnas uzpildes. Tiek salīdzinātas dīzeļdegvielas un alternatīvās degvielas izmaksas, kā arī aprēķināts, cik ilgā laikā uz degvielas rēķina ir iespējams atpelnīt kravas vilcējus, kuri darbināmi ar alternatīvo degvielu.
Darbā noskaidrots, ka uz šo brīdi visefektīvākais dīzeļdegvielas aizstājējs būtu saspiesta dabasgāze (CNG), aptuveni par 19 % samazinot uzņēmuma degvielas izmaksas. Aprēķini rāda, ka investējot saspiestas dabasgāzes vilcēju iegāde uzņēmums uz degvielas izmaksu rēķina reālu ekonomisku ieguvumu gūtu pēc 10,2 gadiem.
Maģistra darbs sastāv no 104 lapaspusēm. Tajā ievietoti 33 attēli, 16 tabulas un 27 formulas, kā arī izmantoti 104 literatūras avoti. |
Keywords |
starptautiskie kravu pārvadājumi, alternatīvā degviela, maršrutu plānošana, infrastruktūra, izmaksas, efektivitāte |
Keywords in English |
international freight forwarding, alternative fuel, route planning, infrastructure, costs, efficiency |
Language |
lv |
Year |
2020 |
Date and time of uploading |
16.06.2020 11:32:34 |