Form of studies |
Master |
Title of the study programm |
Engineering Technology, Mechanics and Mechanical Engineering |
Title in original language |
Automobīļa modeļa analīze lietojot skaitlisko hidrodinamiku. |
Title in English |
Aerodynamic force analysis of car body using CFD. |
Department |
Faculty Of Civil And Mehanical Engineering |
Scientific advisor |
Sabīne Upnere |
Reviewer |
Lekt. I.Vaicis |
Abstract |
Automašīnas virsbūve ir automašīnas galvenā sastāvdaļa. Virsbūve ir arī galvenā nesošā daļa.
Tādēļ ir ļoti svarīgi, lai automašīnas virsbūve būtu atbilstoša, tādējādi nodrošinot labu visas
automašīnas darbību. Šajā darbā ir veiktas nesaspiežamas turbulentas plūsmas skaitliskas
simulācijas ap diviem Lexus automobiļu modeļiem. Automašīnu nosaukumi ir Lexus IS 300h
(2014) un Lexus RX 350 (2016). SOLIDWORKS 3D modelēšanas rīku izmantoja automašīnas
virsbūves modelēšanai. ANSYS Fluent tika lietots tālākam tīklošanas un simulācijas procesam.
ANSYS Fluent iebūvētais k-epsilon turbulences modelis un netiešais risinātājs tika izmantots,
lai veiktu aprēķinu. Aerodinamiskā analīze tika veikta, lai pētītu gaisa plūsmas uzvedību ap
automobiļa virsbūvi. Plūsmas analīze tiek veikta ap automašīnas virsbūvi, lietojot piecus
dažādus gaisa plūsmas ātrumus, tie ir 1,35 m/s, 1,3 m/s, 1,25 m/s, 1,20 m/s, 1,15 m/s. Analīzē
ietilpst spiediena kontūru un ātruma izpēte, kā arī cēlējspēka un pretestības koeficientu
novērtējums. |
Keywords |
Bernulli lidojuma teorija, Robežslānis, Plūsmas atdalīšana, Aerodinamiskā vilkme, Vilkšanas koeficients, Spēki, kas iedarbojas uz transportlīdzekli, Gaisa barjeras nozīmīgums, Pacelšanas princips, Svars, Velciet, Maha skaitlis, Pētījuma mērķis, Tipisko automašīnu tipi, Solidworks, Modeļa apraksts, Fiziskais modelis, Tekoši, Valdošais vienādojums, CFD MODELĒŠANA, Skaitļošanas domēns, Robežnosacījumi, Domēna kopsavilkums, Fizikālo īpašību izvēle, Vadības parametri, Datu apstrāde, Algoritms, Priek |
Keywords in English |
Bernoulli's Theory of Flight, Boundary layer, Flow separation , Aerodynamic drag , Drag Coefficient, Forces acting on vehicle, Significance of the air barrier, Principle of Lift, Weight, Drag, Mach Number, Aim of the Study, Types of typical Cars, Solidworks, Model Description, Physical Model, Fluent, Governing Equation, CFD MODELLING, Computational Domain, Boundary Conditions, Meshing of Domain, Choosing the Physical Properties, Control Parameters, Data Processing, Algorithm, Feasibility Study. |
Language |
eng |
Year |
2020 |
Date and time of uploading |
10.06.2020 15:06:27 |