Abstract |
Pēdējos gados daudzrotoru lidaparāti ir ieguvuši lielu nozīmi pasaulē. Iemesls tam ir viņu pielietojums dažādās jomās. Tie ir vienkārši mehāniski roboti, kurus kontrolē vai nu ar tālvadību, vai tieši.
Šajā darbā tiek projektēts tiešas vadības daudzrotoru lidaparāts (DL), kas var pārvietot cilvēku. DL galvenokārt tiek izmantoti smagu kravu pārvadāšanai. Celtspēja ir saistīta ar lielāku motoru skaitu, kuri tam ir. Liels rotoru motoru skaits ļauj radīt lielu vilkmi, kas nodrošina smago kravu pacelšanu. Automobiļos motors pārsvarā tiek izvietots priekšā un, ja skatāmies no priekšpuses, konstruktīvā uzbūve ir vienkāršs taisnstūris. Bet cilvēka slogota DL konstrukcija ir savādāka. Katrs konstruktīvais risinājums atšķiras viens no otra. DL, kas paredzēts cilvēka pārvadāšanai, ir ar tādu formu kā amēbai. Tātad šeit mēs projektējam DL, izmantojot SolidWorks. Lai iegūtu labāku dizainu, mēs veidojām divus DL modeļus. Konstrukcijās tiek izmantotas līdzīgas detaļas, bet ar dažādiem izmēriem. Jebkura lidojoša objekta svarīgākais raksturojums ir svars. Ja svars ir mazāks, lidojums būs vieglāks, ilgāks un drošāks. Šim nolūkam konstrukcijas sastāvdaļām tiek izmantoti alumīnija 1060 sakausējumi. Šis materiāls ir viegls, izturīgs un viegli pieejams. Abas šīs konstrukcijas ir ar taisnstūra struktūru tās stabilā rakstura dēļ. Abām konstrukcijām ir norādīts motoru skaits. Pirmajam DL ir astoņi motori, bet otrai konstrukcijai motoru skaits ir dubultots, bet ar mazākiem propelleriem. Lielāki propelleri radīs lielāku cēlējspēku, bet, izmantojot vienus un tos pašus motorus, būs tāda pati vilkme. Tālāk abas DL konstrukcijas tiek analizētas, lai novērtētu, cik stipra ir to struktūra. Lai izstrādātu un analizētu DL, tiek izmantota CAD programmatūra SolidWorks. Tiek salīdzināti konstrukciju spriegumu, deformāciju, FOS un plūsmas simulācijas rezultāti. Plūsmas simulācijā propelleriem tika piešķirts tāds rotācijas ātrums, lai iegūtu pietiekoši augstu DL cēlējspēku un vilkmi. Lielāki apgriezieni, motoru skaits un propellera diametrs rada lielāku cēlējspēku, kas nodrošina iespēju pārvadāt smagu kravu, ko rada pasažieris. DL ar labāko vilkmes un svara attiecību būs laba struktūra, lai lidotu. Augsts vilkmes spēks, pietiekošs drošības koeficients un mazākas deformācijas ir rezultāti, ko mēs cenšamies iegūt, lai izveidotu labu DL struktūru.
Darba apjoms ir 83 lappuses. Tas satur 50 attēlus, 6 tabulas. Literatūras saraksts satur 24 avotus. |