Form of studies |
Bachelor |
Title of the study programm |
Information Technology |
Title in original language |
E-veikala izstrādes paņēmienu un metožu izpēte |
Title in English |
Research of Online Store Development Techniques and Methods |
Department |
Faculty Of Computer Science Information Tehnology And Energy |
Scientific advisor |
Mg. sc. ing. Vitālijs Boļšakovs |
Reviewer |
Mg. sc. ing. Olga Kotova |
Abstract |
Šī bakalaura darba mērķis ir izpētīt tehnoloģijas, kas tiek pielietotas mūsdienās e-veikalu izstrādei un balstoties uz analizētiem materiāliem izstrādāt e-veikalu. Darba autors apraksta e-veikalu tehnoloģiju, analizē eksistējošus e-veikalus un instrumentus, kuri tiek plaši izmantoti e-veikalu realizācijā. E-veikali tiek apskatīti no lietotāja viedokļa. Autors mēģināja izveidot objektīvo analīzi, tomēr citiem cilvēkiem var būt citi uzskati par e-veikaliem un to vērtēšanas kritērijiem. Bija apskatīti četri e-veikali, kuriem ir dažādi tipi un darbības sfēras.
Darba pirmā daļa satur arī CMS (Content Management System) aprakstu. Starp izpētītiem CMS ir Magento, osCommerce, VirtueMart. Visi trīs ir pielietoti dažādiem mērķiem un dažādos veidos. Autors arī aprakstīja CMS pielietošanas priekšrocības un trūkumus, kā arī CMS izmantošanas veidus.
Otrā daļa satur paša instrumentārija aprakstu. Tas iekļauj sevī grafikas redaktorus, programmēšanas valodas un papildus bibliotēkas. Darba ietvaros tiek aprakstīta valoda HTML un stilu valoda CSS, kas ir tīmekļa standarti. Pamatā tiek apskatīta programmēšanas valoda PHP, kas ir vispieejamākā, vispopulārākā un vispiemērotākā izvirzīto mērķu sasniegšanai. Visi paņēmieni tiek izvēlēti pēc noteiktiem kritērijiem, starp kuriem ir tādi kā licence vai tehnoloģijas popularitāte.
Rezultātā bija pieņemti noteikti lēmumi par izstrādes metodēm. Saskaņā ar izpētītiem tehnoloģiju kritērijiem, tika izstrādāts strādājošs e-veikals. Paša izstrāde notika dažos posmos. Sākuma e-veikals tika realizēts kā parastais preču katalogs (kas kalpo par sistēmas karkasu). Darba gaitā pie tā tika pievienotas papildus funkcijas, tādas kā lietotāju reģistrācija vai iepirkumu grozs. E-veikalu, kas bija izstrādāts, var viegli papildināt ar citu funkcionalitāti. Tomēr cilvēkam ir jābūt programmēšanas prasmēm lai to izdarīt. Autors nemēģināja izstrādāt sistēmu, līdzīgu CMS, bet centās realizēt tikai visnepieciešamāko funkcionalitāti.
Darba apjoms - 91. lpp., 1 tabula, 24 attēli un 2 pielikumi. |
Keywords |
e-veikals, izstrāde, tīmekļa vietne, tīmekļa tehnoloģijas |
Keywords in English |
online store, web-development, web technologies |
Language |
lv |
Year |
2011 |
Date and time of uploading |
10.06.2011 17:07:03 |