Abstract |
Maģistra darba tēma ir Redzamības attāluma noteikšanas teorētiskie aspekti un reālās situācijas analīze Latvijā.
Ņemot vērā, ka redzamības nodrošināšana uz ceļiem ir viens no galvenajiem kritērijiem, lai satiksmes plūsma būtu droša un komfortabla, tad šis jautājums ir aktuāls. Kā arī, atbilstoša redzamības attāluma noteikšana un ievērošana ir viens no galvenajiem projektēšanas pamatuzdevumiem.
Darba mērķis ir izvērtēt un veikt nepieciešamo analīzi redzamības attāluma teorētiskajiem aprēķiniem un to atbilstībai ar reālo situāciju uz Latvijas autoceļiem.
Maģistra darbā analizēti redzamības attāluma noteikšanas teorētiskie aspekti, kā arī būtiski redzamības attāluma noteikšanas ietekmējoši faktori. Darbs sastāv no liela apjoma aprēķina darba, iegūtie rezultāti ir apkopoti uzskatāmās tabulās un attēloti grafiski.
Lai raksturotu reālo situāciju, darba ietvaros, grafiski tika analizēti esoša projekta dati. Darba procesā grafiski tika noteikti redzamības attālumi plānā un garenprofila, atbilstoši pieņemtajam modelim Apstāšanās un apdzīšanas redzamības attālums izliekumā, lai noteiktu faktisko redzamību trasē. Reālās situācijas rezultāti ir apkopoti un salīdzināti saskaņā ar LVS 190-1:2000 Ceļa trase normatīvajām prasībām.
Darbs sastāv no 96 lapaspusēm, 27 attēliem, 67 tabulām, 21 grafiki un 8 izmantotās literatūras avotiem. |