Form of studies |
Professional Master |
Title of the study programm |
Business Administration |
Title in original language |
Jaunā incidentu pārvaldes procesa izveide e-kanālu nodaļā |
Title in English |
New Incident Management Process Development in E-Channels Department |
Department |
01B00 Riga Business School |
Scientific advisor |
Aldis Greitāns |
Reviewer |
A.Pielēns_Pelēns |
Abstract |
Abstract (in Latvian)
Darba “Jaunā incidentu pārvaldes procesa izveide e-kanālu nodaļā” izstrādes rezultātā tiks ieviests jauns process bankā, lai uzlabotu komunikāciju starp atbildīgajām personām un klientiem, kā arī IT incidentu labošanas ilgumu.
Esošais IT incidentu pārvaldes process e-kanālu nodaļā Baltijas valstīs neparedz centralizētu IT incidentu risināšanu, ko vadītu viena atbildīgā persona. Šis process ir sadalīts vairāku atbildīgo personu starpā līdz ar to rodas problēmas ar IT incidentu risināšanas laiku kā ar komunikācijas nodrošināšanu bankā un klientam par risināšanas progresu. Papildus, katram kanālam nav izdalīti IT resursi incidentu risināšanai izņemot internetbanku un autentifikācijas ierīces. Kopā bankā ir četri e-kanāli – internetbanka, mobilā aplikācija, autentifikācijas ierīces un korporatīvie e-kanāli. Šāda pieeja incidentu risināšanai padara komunikāciju ar bankas klientiem par pieteiktajām problēmām sarežģītu. Kā arī ilgs IT incidentu risināšanas laiks ir risks bankai, jo jebkurš bankas klients var iesniegt sūdzību bankas uzraudzības iestādei, FKTK, kas rezultātā var piespriest bankai naudas sodu par laikā neatrisinātu problēmu. Šo problēmu ir pamanījuši arī e-kanālu nodaļas vadītāji un gatavi ieviest jaunus procesus nodaļā, lai nodrošinātu gan attīstības darbus, gan incident risināšanu.
Lai izpētītu visatbilstošāko jauno precesu IT incidentu pārvaldīšanai un labošanai autors analizēs eksistējošos IT izstrādes procesus kā Agile un Lean, un salīdzinās tos savā starpā izmantojot noteiktus kritērijus. Informācijas iegūšana un analīze tiks apskatīta un izmantota no datu bāzēs publicētajiem rakstiem un interneta resursiem.
Darbs tiek izstrādāts angļu valodā. Kā arī darba saturā ir 4 tabulas, 7grafiki. |
Keywords |
Incident pārvaldes process, Agile, Scrum, Kanban, Sprint, Lean |
Keywords in English |
Incident management, Agile, Scrum, Kanban, Sprint, Lean |
Language |
eng |
Year |
2020 |
Date and time of uploading |
05.05.2020 22:48:57 |