Form of studies |
Bachelor |
Title of the study programm |
Management in international business |
Title in original language |
Patērētāju attieksmes analīze pret CBD produktu tirdzniecību un pieejamību Latvijā |
Title in English |
Analysis of Legal Frameworks And Consumer Attitudes Towards CBD Sales |
Department |
01B00 Riga Business School |
Scientific advisor |
Jānis Grēviņš |
Reviewer |
|
Abstract |
CBD produktu popularitāte un pieprasījums strauji pieaug un kļūst ar vien lielāks. Iemesls tam ir izstrādājumu, kas satur kanabidiolu (CBD- cannabidiol), legalizēšana ASV un Kanādā 2018. gadā. 91% amerikāņu pētījumos un aptaujās ir atbalstījuši tā legalizēšanu, kas kopā ar ekonomiskiem apsvērumiem ir bijis par pamatu tādam lēmumam.
Bakalaura darba galvenais mērķis ir izpētīt sabiedrības attieksmi pret CBD produktiem un novērtēt to potenciālu Latvijas tirgū. Lai sasniegtu mērķi, tika izvirzīti vairāki uzdevumi: izpētīt un salīdzināt tiesiskos regulējumus Ziemeļamerikā un Latvijā, kā daļai no Eiropas Savienības; ielūkoties CBD produktu vēsturiskajā attīstībā, lai labāk izprastu problēmu; apskatīt zinātnisko pusi un produktu attīstības aspektus medicīnā, skaistumkopšanā un uzturā; ielūkoties pasaules un Ziemeļamerikas tirdzniecības rādītājos, kas ļautu novērtēt CBD produktu aktualitāti un potenciālo pieprasījumu Latvijā.
Darbs ir sadalīts vairākos blokos: zinātniskā izpēte, izmantojot jau esošu literatūru, tiesiskos aktus un citu veiktos pētījumus, kā arī veikta intervija ar Latvijas Psihiatru Asociācijas prezidentu Elmāru Tēraudu; veikta sociālā aptauju starp Latvijas iedzīvotājiem par viņu zināšanām un attieksmi pret CBD produktiem.
Aptaujā iegūtie dati tika apstrādāti un veikta analīze, kas ļauj izdarīt secinājumus un izmantot tos tālākiem pētījumiem. Aptaujas pētījumi rāda, ka CBD produktu tirgus joprojām paplašinās un nākotnē tikai kļūs vēl lielāks Latvijas tirgū. Pēc respondentu aptaujas un analīzes tika iegūti šādi galvenie secinājumi:
Latvijas iedzīvotājiem ir interese par CBD produktiem un gandrīz 44% ir kaut ko par to dzirdējuši. Galvenā problēma ir tā, ka patērētājiem trūkst publiskas informācijas par tiem. 60% respondentu atbildēja, ka informācija nav pietiekama; nostāja un attieksme pret CBD lielākoties ir pozitīva. 10,2% respondentu apgalvo, ka produkti ir noderīgi, 45,4% norāda, ka tie ir interesanti, un 24,1% vēlas saņemt vairāk informācijas. Tas ir lielisks rezultāts no biznesa perspektīvas. Latvijā likumdošana liek CBD produktus pelēkajā zonā. 53,6% respondentu nezina, vai tie ir likumīgi vai nē; CBD produktiem noteikti ir nākotne un liels potenciāls Latvijas tirgū. Visi pētījumi rāda, ka respondentiem ir interese un viņi ir gatavi tos izmēģināt.
Pētījuma analīzes rezultātā tika izvirzīti fundamentāli mērķi- Latvijai un Eiropas Savienībai jāpaātrina CBD produktu izpēte kā no zinātniskā skata puncta, tā arī no ekonomikskās puses, lai novērtētu visus potenciālos ieguvumus. Pēc šo jautājumu atrisināšanas ir jāizveido un jānostiprina nepieciešamais juridiskais regulējums, kas ir visa pamatā. |
Keywords |
cbd, medicīna, tirdzniecība, analīze, veselības aprūpe, Latviaj, pētījums, patērētājs, attieksme |
Keywords in English |
cbd, medicine, Pharmaceuticals, sales, analysis, healthcare, Latvia, research, consumer, attitudes |
Language |
eng |
Year |
2020 |
Date and time of uploading |
23.04.2020 22:00:55 |