Abstract |
Maģistra darbs ir veltīts mūsdienu komunikāciju izbūves jautājumiem transportā, ieskaitot dzelzceļa transportu. Darbā detalizēti aprakstīti bezvadu sakaru organizēšanas veidi transportā. Darbā arī detalizēti apskatīts FRMCS projekts, tā galvenā ideja, pakalpojumi un arhitektūra. Darbā apskatīti arī 4. un 5. paaudzes mobilo sakaru tīkli, sniegts 4G un 5G tīklu salīdzinājums, apskatītas savietojamības problēmas GSM-R, LTE-R un 5G tīklos. Darbā atsevišķi apskatīta 5G-NR tehnoloģija, tās galvenā ideja, arhitektūra, priekšrocības un trūkumi.
Jauno paaudžu mobilo sakaru tīklu izaugsme un to ieviešana transporta nozarē, ļauj uzlabot darba ražīgumu uz kustīgiem objektiem, nodrošināt automatizētu tehnoloģisko procesu kontroli, radīt drošu vadīšanas sistēmu transportlīdzekļiem un iespēju izmantot jaunus pakalpojumus.
Darbā apskatītās tehnoloģijas un materiāli ir paredzēti izmantošanai gan telekomunikāciju un sakaru speciālistiem, gan studentiem, kuri apgūst profesiju transporta nozarē, sakaru sistēmu specializācijā vai mobilo sakaru nozarē.
Darba pamattekstā ir 70 lappuses, 18 attēli, 7 tabulas un 2 pielikumi. Izmantoti 33 literatūras avoti. |