Abstract |
Bakalaura darbs „Pneimobiļa rāmis, balstiekārtas un stūres sistēmas projekts” tiek izstrādāts ar mērķi piedalīties sacensībās ar uzprojektēto pneimobiļa rāmi, balstiekārtu un stūres sistēmu. Projektam jāatbilst 2020.gada „XIII. International AVENTIСS™ Pneumobile Сompetition” tehnisko noteikumu nolikumam. Projekta izstrādes laikā tika apskatīta zinātniskā literatūra, iepriekšējo gadu gūtā pieredze sacensību dalībā, apgūtās zināšanas studiju laikā, sacensību organizatoru izvirzītie tehniskie noteikumi, kā arī elektroniskie resursi. Darbā tiek pētīti analogi, citu dalībnieku uzprojektētie pneimobiļi, kā arī apskatīti literatūras avoti, un tiek pieņemti lēmumi par rāmja konstrukcijas , stūres sistēmas piedziņas un balstiekārtas izvēli.
No apskates avotiem tika pieņemti efektīvākie tehniskie risinājumi un uzprojektēts trīsriteņu pneimobiļa rāmis, ar diviem priekšējiem stūrējamiem riteņiem, un vienu aizmugurē velkošo riteni. Pneimobilim tiek izvēlēta cietā gaitas iekārta, un stūres sistēma ar stiepņu-sviru piedziņu.
Konstrukcijas bīstamākajiem posmiem tiek veikti stiprības aprēķini, kas pierāda to izturību noslodzes brīdī. Pneimobiļa konstrukcijai nav paredzēta ilgmūžība, tādēļ aprēķinos tiek izvelēti mazi drošības koeficienti.
Pneimobiļa izmaksas tiek apskatītas uzņēmuma vidē veicot individuālo pasūtījumu, kur tiek iekļauti gatavie komplektējami izstrādājumi, izgatavošanas darbu un materiālu izmaksas, un paša projekta izstrāde. Pneimobiļa izmaksas sastāda 2619.72 EUR.
Izgatavojot pneimobili tiek apskatīti darba aizsardzības riski un to preventīvie pasākumi, kā arī drošības noteikumu ievērošana lietojot pneimobili. Kā arī tiek apskatīts vides piesārņojums izgatavojot pneimobili un to ekspluatējot.
Atslēgas vārdi: pneimobiļa rāmis, balstiekārta, stūres sistēma.
Darbs sastāv no aprakstošās daļas ar 93 lappusēm, 60 attēliem un 18 tabulām un pielikums. Grafiskā daļa ietver 5 A1 lapas. |