Abstract |
Čaulas tipa betona konstrukcijas aktīvāk būvniecībā parādījušās kopš 20. gadsimta, uzsverot to stiprību un arhitektonisko unikalitāti, tomēr liekto konstrukciju vēsture ir krietni senāka. Mūsdienās atklātas dažādas metodes šādu konstrukciju būvniecībā, tai skaitā pievērsta uzmanība tieši plāno čaulu betona konstrukciju pētījumiem, kas veicina šo konstrukciju ekonomiskāku būvniecību. Darbs sadalīts divās daļās – pētnieciskajā un inženierdaļā.
Bakalaura darbā tiek veikt pētījums par čaulas tipa betona konstrukciju attīstības vēsturi, būtiskākajām atšķirībām to aprēķinu pieņēmumos, kā arī konstrukciju iestrādes monolītajiem un saliekamajiem iestrādes paņēmieniem, uzsverot galvenās atšķirības starp plakano elementu būvniecības paņēmieniem un pētījumu attīstību.
Inženierdaļā veikts aprēķins autobāzei ar ofisa daļu Mārupē, kurā apvienotas dažāda veida konstrukcijas (dzelzsbetona, tērauda, mūra, kompozītās). Sniegti arhitektūras, būvkonstrukciju, inženierkomunikāciju, kā arī ugunsdrošības risinājumi. Veikti galveno būvkonstrukciju aprēķini, monolīto, saliekamo un tērauda kolonnu ekonomiskais salīdzinājums, kā arī izstrādāta būvdarbu koptāme. Apkopota būvdarbu veikšanas tehnoloģija, pamatojot celtņa un ekskavatora izvēli, kā arī aprēķinātas pagaidu inženierkomunikācijas būvniecības laikā – ūdens un elektrība.
Darbs izstrādāts latviešu valodā. Darba apjoms ir 147 lappuses, kas ietver 11 tabulas, 53 attēlus un 9 rasējuma lapas. |