Form of studies |
Professional Bachelor |
Title of the study programm |
Transportation Engineering |
Title in original language |
"Betona ceļu segumu iestrādājamības efektivitāte un lietderība autobusu pieturvietu būvniecībā" ("Laivu ielas un Jaunās ielas izbūve Lucavsalā") |
Title in English |
" Effectiveness and Usefulness of Concrete Pavement Workability in the Construction of Bus Stops” (“Construction of Laivu Street and Jauna Street in Lucavsala”) |
Department |
Faculty Of Civil And Mehanical Engineering |
Scientific advisor |
Ilze Rozentāle |
Reviewer |
Oskars Koemecs, valdes loceklis, SIA "Vertex projekti" |
Abstract |
Bakalaura darba autore – Rīgas Tehniskās universitātes Būvniecības inženierzinātņu fakultātes studente Sindija Jansone.
Bakalaura darba tēma – Betona ceļu segumu iestrādājamības efektivitāte un lietderība autobusu pieturvietu būvniecībā.
Darbā tiek aplūkota un apkopota informācija par betona ceļu segumu izmantošanu sabiedriskā transporta pieturvietās. Dažāda veida tehnoloģiju iestrādājamība un efektivitāte dzelzsbetona paneļu sistēmām, valčbetonam un transportbetonam gan Latvijā, gan pasaulē. Pētnieciskā darba mērķis ir novērtēt valčbetona segumu izmantošanas lietderību un efektivitāti autobusu pieturvietu būvniecībā Latvijā.
Apkopoties rezultāti par Zviedrijas un Nīderlandes pieredzi, izmantojot dzelzsbetona paneļu sistēmas, valčbetonu un transportbetonu sabiedriskā transporta pieturvietās norāda veiksmīgus gadījumus, protams, neizbēgot bez novērojamiem defektiem. Savukārt, izpētot valčbetona plaisāšanu Rīgas sabiedriskā transporta pieturvietā pie Vidzemes tirgus, rezultāti parāda materiāla neviendabīgumu, nesasaisti, kā arī stiprības atšķirības. Var secināt, ka valčbetona segums nav piemērotākais Latvijas apstākļiem, sabiedriskā transporta pieturvietu būvniecībā.
Inženierprojekta tēma – Laivu ielas un Jaunās ielas izbūve Lucavsalā.
Inženierprojektā paredzēta Laivu ielas rekonstrukcija un jaunas ielas izbūve. Laivu ielas galā paredzēts izbūvēt stāvlaukumu.
Šobrīd Laivu ielu lielākoties izmanto vietējie iedzīvotāji un mazdārziņu īpašnieki, izbūvējot jauno ielu tiek papildināta Lucavsalas teritorija nākotnes perspektīvā, zona tiek paredzēta apbūvei. Teritorija, īpaši vasaras periodā, ir populāra pasākumu organizēšanas vieta, līdz ar to palielinās iedzīvotāju skaits, kas vēlētos dzīvot nomaļākā un zaļākā teritorijā, kas atrodas Rīgā.
Projektētais ātrums Laivu ielā ir 50 km/h un 20 km/h dzīvojamajā zonā (jaunizbūvētajā ielā). Ielu platumi ir 7,0 m un kopīgs veloceliņš ar gājēju ietvi ir 1,50 m plats, aprēķina ass slodze 10 t.
Bakalaura darbs (ar inženierprojektu) sastāv no 127 A4 lappusēm, 42 attēliem un 42 tabulām. Darba izstrādei izmantoti 20 literatūras avoti un 16 rasējuma lapas. |
Keywords |
Betona ceļu segumi sabiedriskā transporta pieturvietās, transportbetons, dzelzsbetona paneļu sistēmas, valčbetons, autobusu pieturvietas |
Keywords in English |
Concrete road pavements at public transport stops, transport concrete, reinforced concrete panel systems, roller compact concrete, bus stops |
Language |
lv |
Year |
2020 |
Date and time of uploading |
05.01.2020 21:01:10 |