Abstract |
“Quadcopter” droniem mūsdienu tehnoloģījā ir būtiska loma, to pielietojums ir plašs, sākot ar videogrāfiju, drošības ievērošanu līdz pat pielietojumu lauksaimniecības ietvaros. Šo aeronavigācijas tehnoloģiju pieejamība un vieglais pielietošanas veids turpina popularizēties, kas padara šo par ideālu tēmu priekš tālāk pētīšanas nolūkiem.
Šajā darbā tika veikta eksperimentāla izpēte, lai uzlabotu quadcopter dronu neefektivitāti, samazinot dzenskrūves lejupvērsto iedarbību vai plašāk pazīstamo propellera gala zudumu ar aerodinamisko ierīci, ko sauc par ventilācijas kanālu vai propellera kanālu. Tas ir cilindrisks stiprinājums, kas ieskauj mehānisko ventilatoru, ko izmanto, lai palielinātu dzenskrūves un pēc tam propellera efektivitāti. Šai ierīcei ir dažādi pielietojumi, kas kļuva par šīs disertācijas mērķis, parādīt quadcopter drones pielietojumu un apstiprināt šīs ierīces izmantošanas dzīvotspēju.
Šī darba sakumā tiks apspriests šo ierīču vēsture un pašreizējais pielietojums, kā arī zinātniskie principi aiz propellera kanāla, kuru pamatā ir noteiktas formulas un vilces aprēķini. Darba gaitā tiks izveidoti 3 prakstiskie datormodeļi, kuri atspoguļos propellera kanālu efektivitāti dažādās vidēs un programmās. Darba noslēgumā tiks izveidots prototips ar 3D drukāšanas tehnoloģiju palīdzību, lai pierādītu aerodinamiskās ierīces pielietošanas ietekmi uz dronu, apkopojot datus no ekspermientiem un novērojumiem.
Šī darba izstrādē izmantotās programmatūras ir Solidworks, Qblade, Microsoft Excel, MathCad, MathType un Octave. Darba apjoms ir 90 lappuses, 2 tabulas, 55 attēli un bibliogrāfija, kas sastāv no 33 resursiem. |