Graduate papers
  
Description of the graduate paper
Form of studies Professional Bachelor
Title of the study programm Aviation Transport
Title in original language Bustera rotora konstrukcijas izstrāde dzinēja "CFM 56-7" modifikācijai ar paaugstinātu vilkmi.
Title in English Development of a Booster Rotor Structure for a Modification of CFM 56-7 Engine with Increased Thrust.
Author Artūrs Jumiķis
Department
Scientific advisor Ilmārs Ozoliņš
Reviewer Profesors, Mārtiņš Kleinhofs
Abstract Bakalaura darba tēma ir būstera rotora konstrukcijas izstrāde dzinēja CFM56-7 modifikācijai ar paaugstinātu vilkmi. Tēmas autors Artūrs Jumiķis un darba vadītājs docents Ilmārs Ozoliņš. Darbā tiek aplūkots CFM56-7 zemspiediena kompresora rotors un veikta tam spriegumu, deformācijas un pārvietojuma analīze, izmantojot Solidworks programmatūru. Rotora slogojuma noteikšanai tiek izmantotas statiskās slodzes, aksiālie un centrbēdzes spēki. Iegūtie dati tiek salīdzināti ar rotora modifikācijām, kurām tiek uzstādītas dažāda izmēra lāsptiņas. Lāpstiņas modelēšanā aizvietoja ar to radītajiem spēkiem pēc aprēķiniem. Salīdzināšanas rezultātā tika iegūti dati par būstera rotora izturības slieksni - cik garas lāsptiņas oriģinālais būstera rotors spēj izturēt kā arī par tā pilnveidošanu, lai varētu tam uzstādīt vēl garākas lāpstiņas. Rezultātā iegūst kompresoru ar augstāku saspiešanas pakāpi bez nepieciešamības mainīt rotora konstrukciju. Rezultāts ļauj izvērtēt dzinēja potenciālu uz iespējamām modifikācijām, kas uzlabotu dzinēja efektivitāti, izmantojot jau esoša, pārbaudīta dzinēja bāzi, tādā veidā samazinot izmaksas jaunu, jaudīgāku dzinēju radīšanā. Darbs rakstīts latviešu valodā. Aprakstošās daļas apjoms 83 lpp, 74 attēli, 15 tabulas, 4 formulas, 16 izmantotās literatūras avotu un 5 pielikumi.
Keywords Būstera rotors; ventilatora disks; CFM56-7; zemspiediena kompresors; modifikācija
Keywords in English Booster rotor; fan disc, CFM56-7, low pressure compressor; modification
Language lv
Year 2019
Date and time of uploading 31.05.2019 09:33:26