Graduate papers
  
Description of the graduate paper
Form of studies Bachelor
Title of the study programm Information Technology
Title in original language Lietotāja gaumes noteikšana ar datizraces metodēm
Title in English Data Mining Methods for User Taste Identification
Author Marta Arta Ostrovska
Department 12100 Institute of Information Technology
Scientific advisor Solvita Bērziša
Reviewer Mg. sc. ing. Viktorija Klimko
Abstract Elektroniskās komercijas nodrošinātāji ir ieinteresēti iegūt informāciju par savas platformas lietotājiem, konkrēti iegūstot datus par viņu gaumi, kuras iegūšanā un analizēšanā tiek pielietotas datizraces metodes. Tas ir nepieciešams tādam mērķim, lai e-komercijas nodrošinātāji spētu ieinteresēt savus lietotājus, reklamējot un piedāvājot līdzīgos produktus atbilstoši identificētajai lietotāja gaumei, piemēram, noteiktajai gaumei līdzīgās filmas vai dziesmas. Bakalaura darba mērķis ir izstrādāt risinājumu lietotāju gaumes identificēšanai, pielietojot datizraces metodes. Risinājuma izstrādāšanai ir apkopota literatūra par dažādiem lietotāju gaumes identificēšanas risinājumiem, e-komercijas piedāvātajās mūzikas (piem., Spotify) un filmu (piem., Netflix) platformās, un zināmākajām, biežāk pielietojamām līdzību identificēšanas pieejām. Darbā ir izpētītas un novērtētas dažādas datizraces metodes, kuras ir noderīgas lietotāju gaumes noteikšanai. Rezultātā ir iegūts risinājums lietotāju gaumes identificēšanā, kurā, pielietojot klasterēšanu kā datizraces metodi, lietotāji ir sadalīti līdzīgo interešu lietotāju grupās. Analizējot šo grupu datus, ir izgūta informācija par katru klasteri, par to, kāda ir grupas kopīgā lietotāju gaume. Darba apjoms - 65 lpp., 8 tabulas un 44 attēli.
Keywords lietotāja gaume, datizraces metodes, klasterēšana, līdzīgo lietotāju grupas
Keywords in English users taste, data mining methods, clustering , similar users groups
Language lv
Year 2019
Date and time of uploading 30.05.2019 22:36:31