Abstract |
Bakalaura darba tēma ir “Laikapstākļu ietekme karstā asfaltbetona ieklāšanas procesā un tā ekspluatācijā”. Darbā tiek apskatīti un salīdzināti gan Latvijā, gan globāli izmantotie asfaltbetona tipi, to priekšrocības, trūkumi un kalpošanas laiks atkarībā no ceļa klases. Tiek apskatīts ieklāšanas process un laikapstākļu specifika Latvijā. Autors veica pētījumu par laikapstākļu ietekmi un radītajām sekām asfaltbetona seguma izbūves procesā, izvērtējot radušās deformācijas, novirzes no stiprības rādītājiem, un paredzētajām īpašībām. Lielā mērā, asfalta ieklāšana ir balstīta uz būvlaukumā strādājošo meistarības un pieredzes, kas ir viens no stūrakmeņiem ideālu kvalitātes rādītāju iegūšanā. Nepieciešams panākt ieklāšanas profesionalizāciju, pievēršot uzmanību tādam nozīmīgam faktoram, kā vide (lietus, vējš, gaisa un pamata temperatūra, saules starojums). Tas tika paveikts, analizējot literatūras avotus un apkopojot precīzi atlasītu informāciju, kas apvienota ar praksē iegūtām zināšanām (veicot asfaltēšanas darbus). Darbā piedāvāti vairāki ieklāšanas optimizācijas padomi, secinājumi un piemēri.
Inženierprojekts: „Rožu ielas un ceļa C-6 (Vecais ceļš) pārbūve Mārupē” izstrādāts saskaņā ar spēkā esošajiem Latvijas valsts standartiem. Kopējais rekostruējamā posma garums 1,112 km. Uz brauktuves konstrukcijas konstatēti izteikti nelīdzenumi un bedres, ceļa kvalitāti būtu nepieciešams uzlabot, jo ilgtermiņā tam piemīt potenciāls. Tehniskā stāvokļa uzlabošana šajā posmā sniedz iespēju Mārupes novada attīstībai, kā apdzivoto vietu paplašināšanai, tā arī vienkāršos ceļa uzturēšanu, sniegs komfortu iedzīvotājiem un uzlabos satiksmes drošību. Projekta mērķis ir veikt pilnu segas rekonstrukciju, izbūvējot asfaltētu seguma brauktuvi, gājēju ceļu un pieturu.
Bakalaura darba (ar inženierprojektu) apjoms: • Kopapjoms: 159.lpp; • Tabulas – 32; • Attēli – 39; • Izmantotie literatūras avoti –32; • Rasējumi – 11. |