Abstract |
Bakalaura darba tēma ir „Standarta tenta puspiekabes modernizācija”. Darba pamatā apskatīts Latvijas transporta uzņēmums, kurš nodarbojas ar salikto kravu pārvadājumiem ar autotransportu, izmantojot standarta tenta puspiekabes. Veicot šos kravu pārvadājumus, bieži nākas sastapties ar problēmu, ka iekraušana un izkraušana no sāna aizņem ļoti daudz laika un palēnina visu pārvadājumu, kā arī, lai sagatavotu tenta puspiekabi kraušanai no sāna, vadītājam jāpieliek fiziskais spēks, noņemot tenta aizkarus, attiecīgi jāsaņem par to piemaksa, jo fiziskais darbs nav iekļauts autovadītāja darbā.
Salikto kravu pārvadājumu maršruti vidēji satur 5 un vairāk kravu iekraušanas un izkraušanas punktus vienā maršrutā, ņemot vērā, ka kravas piegādei ir savs termiņš, nosūtītājiem ir noteikts darba laiks un autovadītājam darba laiks ir ierobežots (balsoties uz regulu (EK) Nr.561/2006), jebkāda veida procesa palēnināšana salikto kravu pārvadājumos nav pieņemama. Vadītāja ilgstošā atrašanās kādā no iekraušanas vietām ir risks nokavēt nākošo iekraušanu, pārsniegt piegādes termiņu un saņemt sodu.
Darba autore piedāvā uzstādīt uz standarta tenta puspiekabi aizkaru automātiski vertikāli paceļamo mehānismu, lai paātrinātu sānu iekraušanas un izkraušanas procesu, atvieglotu autovadītāja darbu, samazinātu izdevumus – piemaksas autovadītājiem par fizisko darbu, un kopumā paaugstinātu pārvadājuma efektivitāti. Bakalaura darba ar projektu daļu apjoms ir 63 lpp. Tas ietver 34 attēlus, 13 tabulas, 39 formulas, 32 informācijas avotus. |