Abstract |
Maģistra darba tēma ir “Korporatīvā reputācija un tās ietekme uz kompānijas finanšu rezultātiem”. Mūsdienās laba korporatīvā reputācija kļūst arvien svarīgāka un var tikt asociēta ar labāku kompānijas finansiālo sniegumu. Ņemot vērā pieaugošo nozīmīgumu, vairāki pētnieki un analītiķi ir izvērtējuši korporatīvas reputācijas ietekmi uz kompānijas finanšu rezultātiem, tomēr šāda veida pētījums Latvijā līdz šim nav veikts. Tādēļ darba galvenais mērķis ir noskaidrot, vai kompānijām Latvijā laba korporatīvā reputācija norāda arī uz labiem finanšu rezultātiem.
Lai veiktu analīzi un spētu atbildēt uz pētījuma jautājumu, tika identificēti Latvijas uzņēmumi, kas ir ierindoti kā labākie darbadevēji Latvijā, un tika salīdzināti to finanšu rezultāti.
Analīze sastāv no divām daļām, kur pirmā daļa tika veikta, lai noskaidrotu vai uzņēmumiem, kas atrodas labāko darbadevēju topā, ir augstāki finanšu rezultāti kā kompānijām, kas neatrodas šajā topā, turpretī otra analīze tika veikta, lai noskaidrotu, vai kompānijas reitinga izmaiņas pozitīvi ietekmē arī izmaiņas kompānijas finanšu rezultātos.
Analīzē tika secināts, ka Latvijā kompānijām, kuras ir iekļautas CV-Online Latvija labāko darbadevēju sarakstā, ir augstāki finanšu rezultāti, nekā kompānijām, kas nav iekļautas šajā sarakstā. Papildus tika secināts, ka nav būtiski, kuru pozīciju kompānija šajā sarakstā ieņem, jo tas neatstāj nekādu ietekmi uz kompānijas finanšu rezultātiem.
Darbs ir rakstīts angļu valodā, un tā kopējais apjoms ir 87 lapaspuses, tajā skaitā 12 tabulas un 4 attēli. Darbā izmantoti 67 avoti. |