Form of studies |
Bachelor |
Title of the study programm |
Management in international business |
Title in original language |
Latvijas un ASV lielāko mazumtirgotāju Facebook ierakstu satura analīze |
Title in English |
Facebook Post Content Analysis of the Largest Retailers in Latvia and the US |
Department |
01B00 Riga Business School |
Scientific advisor |
Jānis Grēviņš |
Reviewer |
V.Kaže |
Abstract |
Šī bakalaura darba tēma ir “Latvijas un ASV lielāko mazumtirgotāju Facebook ierakstu satura analīze”. Svarīgākais dzinulis lielam skaitam “patīk”/komentāriem/dalīties ir saturs, taču saturs var būt dažāds un to izšķir dažādās Facebook ierakstu satura rakstura pazīmes. Šim bakalaura darbam ir 5 pielikumi un 10 tabulas un diagrammas. Darbs tika rakstīts angļu valodā.
Šim pētījumam, lai izanalizētu Facebook ierakstu satura rakstura pazīmes, mazumtirdzniecības nozare tika izvēlēta, jo autora profesionālā darbība ir saistīta ar mazumtirdzniecības nozari. Lai saprastu vai lielākie Latvijas mazumtirgotāji seko pasaules tendencēm, tika nolemts izpētīt arī ASV lielāko mazumtirgotāju Facebook ierakstu satura rakstura pazīmes, lai saprastu vai Facebook ierakstu satura rakstura pazīmes atšķiras starp ASV un Latvijas lielākajiem mazumtirgotājiem. Šī pētījuma mērķis ir noskaidrot, kas ir visbiežāk izmantotākais mediju elements Facebook ierakstos gan lielākajiem Latvijas mazumtirgotājiem, gan lielākajiem ASV mazumtirgotājiem(RQ1); kas ir visbiežāk izmantotākā Facebook ierakstu satura rakstura pazīme gan lielākajiem Latvijas mazumtirgotājiem, gan lielākajiem ASV mazumtirgotājiem(RQ2); vai ir kāda atšķirība Facebook ierakstu satura rakstura pazīmes starp lielākajiem Latvijas mazumtirgotājiem un lielākajiem ASV mazumtirgotājiem(RQ3); izpētīt un noskaidrot vai ir kāda statistiska saikne starp Facebook ierakstu satura rakstura pazīmēm un “patīk”/komentāri/dalīties skaitu, ko ieraksts ir saņēmis.
Pētījuma metodoloģija un struktūra ir izstrādāta un balstīta uz līdzīgiem pētījumiem, kas ir izstrādāti iepriekš un ir par Facebook ierakstu satura rakstura pazīmēm un Facebook lapu sekotāju iesaisti Facebook saturā. Iepriekšējo pētījumu izmantošana dod šim pētījumam lielāku ticamību un salīdzināmības iespēju.
Pētījuma dati ir savākti par 6 mēnešu laika posmu diviem lielākajiem Latvijas mazumtirgotājiem(Rimi, Maxima) un diviem lielākajiem ASV mazumtirgotājiem(Walmart, Kroger) pēc kopējā apgrozījuma. Dati tika savākti no kompāniju Facebook lapām, izmantojot datu savākšanas rīku, kas ir balstīts uz iepriekšējiem pētījumiem. Ieraksti tika analizēti atsevišķi katram mazumtirgotājam. Dati tika analizēti, izmantojot aprakstošas statistikas un negatīvās binomiālās regresijas metodes. |
Keywords |
Lielākie mazumtirgotāji, ieraksta satura pazīme, Facebook ieraksts, "patīk", komentārs, "dalīties" |
Keywords in English |
Largest retailers, post content characteristic, Facebook post, like, comment, share |
Language |
lv |
Year |
2019 |
Date and time of uploading |
20.04.2019 16:21:55 |