Abstract |
Maģistra darbs “Attīstības stratēģija mazumtirdzniecības uzņēmumam Rimi Baltic” analizē pārtikas mazumtirdzniecības uzņēmējdarbības vidi un galvenās tendences, kas izmainīs mazumtirdzniecības nozari nākotnē. Tehnoloģiju inovācijas, digitalizācija, kā arī mainīgas patērētāju vēlmes un gaidas rosina izmaiņas tradicionālajā biznesa praksē. Padziļināta ārējā tirgus vides, kā arī Rimi Baltic uzņēmuma vides novērtējums atklāj, ka pašlaik Rimi trūkst skaidra stratēģiskā pozīcija, kas uzņēmumu atšķirtu no citiem konkurentiem un nodrošinātu, ka Rimi spēs apmierināt pircēju vajadzības arī nākotnē. Kā vairums citu Baltijas mazumtirgotāju Rimi atrodas tā saucamajā “sarkanā okeāna” stratēģijas segmentā, kuram nav raksturīga nedz zemas cenas, nedz arī izteikta diferenciācijas stratēģija. Esošā Rimi biznesa stratēģija nav piemērota, lai apmierinātu pircēju vēlmes nākotnē. Ņemot vērā mainīgo uzņēmējdarbības vidi, tradicionāliem pārtikas mazumtirgotājiem kā Rimi nepieciešams pielāgoties jaunajai situācijai un attiecīgi pielāgot arī savu biznesa stratēģiju. Pielietojot kvalitatīvas analīzes metodes un balstoties uz tendencēm, kas ietekmē pārtikas mazumtirdzniecības nozari, darbā piedāvāti pieci attīstības virzieni, kurus ieviešot Rimi pilnveidotu diferenciācijas stratēģiju un sagatavotos nākotnes vajadzībām. Konkrētāk, Rimi nepieciešams pilnveidot digitalizāciju un izstrādāt tiešsaistes veikalu; koncentrēt uzmanību un mazu veikalu attīstību; atdzīvināt esošos lielos veikalus, ieviešot tajos pircējam unikālu iepirkšanās pieredzi; pielāgot veikalu sortimentu; un uzlabot personalizācijas stratēģiju. Katram no pieciem attīstības projektiem darbā ieteiktas praktiskas darbības un aktivitātes, kas veicamas lai nodrošinātu veiksmīgu stratēģijas ieviešanu Rimi. Maģistra darbs rakstīts angļu valodā. |