Abstract |
Darba ievaddaļas ietvaros apzināti saspriegtu dzelzsbetona konstrukciju veidi, to
priekšrocības salīdzinājumā ar nesaspriegtām dzelzsbetona konstrukcijām, saspriegtu
dzelzsbetona konstrukciju būvniecības sistēmas, saspriegtu dzelzsbetona konstrukciju
darbības pamatprincipi, kā arī izklāstīta metodika parabolisku trošu profilu konstruēšanai un
spriegumu zudumu aprēķiniem trosēs pēc-saspriegtās dzelzsbetona konstrukcijās.
Darba galvenajā daļā apzināti ekvivalento slodžu modeļi pēc-saspriegtu dzelzsbetona
konstrukciju aprēķiniem un prezentēta nepieciešamā informācija šo modeļu praktiskai
pielietošanai projektēšanā.
Darba noslēgumā veikti aprēķini prezentēto ekvivalento slodžu modeļu verifikācijai, jeb
pārbaudei un analizēti iegūtie rezultāti, izmantojot matemātiskās statistikas rādītājus.
Balstoties uz darbā sniegto informāciju konstatēts, ka no projektēšanas viedokļa
visracionālākās ir pēc-saspriegtas dzelzsbetona konstrukcijas ar nemainīgu šķērsgriezumu un
nesaistītām trošu sistēmām, kurās trošu profili maksimāli unificēti, iespējami atvieglojot
projektēšanu un samazinot tai veltāmo laiku.
Darba noslēgumā konstatēts, ka visi prezentētie ekvivalento slodžu modeļi, ja tie netiek
vienkāršoti, bet izmantoti atbilstoši šajā darbā dotajām norādēm, ir droši lietojami
projektēšanā atbilstoši mainīgā un efektīvā sasprieguma spēka konceptam.
Diplomdarba kopējais apjoms ir 143 lappuses, kurās iekļauti 53 attēli, 6 tabulas un 33
literatūras avoti, kā arī 1 pielikums. |