Abstract |
Objekta 3D rekonstrukcija. Darba autors Krišjānis Artis Čeksters, darba vadītāja Rīgas
Tehniskās universitātes lektore Olga Krutikova.
Darbā analizēts – Objekta 3D rekonstrukcijas sistēmas, kuras apstrādā divus attēlus, kas
ir uzņemti no dažādiem leņķiem un spēj rekonstruēt objektu balstoties uz šī objekta lokālajām
pazīmēm.
Darba mērķis:
Izpētīt eksistējošus risinājumus 3D rekonstrukcijas uzdevumu risināšanai, apskatīt
dažādus attēlu analīzes uzdevumus, tai skaitā lokālo īpašību izdalīšanu attēlos, piedāvāt metodi,
kas spētu rekonstruēt attēlā redzamo objektu turpmākiem pielietojumiem dažādās sfērās.
Darba uzdevumi:
Izpētīt un izstrādāt sistēmu, kas, izmantojot dažādus ieejas attēlus, spēj rekonstruēt
objektus, balstoties uz objektu pazīmju lokālām īpašībām.
Darbā secināts, ka 3D rekonstrukcija nav nemaz tik viegls process, un attēlu kvalitātei
ir jābūt pēc iespējas labākai, bet ir arī jārēķinās ar datorresursiem. Attēla rezolūcijai jāsākas ar
480 pikseļiem attēla īsākajā malā, lai rezultāts būtu detalizēts. Kamerām ir arī jābūt savstarpēji
sinhronizētām, lai scēna tiktu uztverta pēc iespējas vienādāk no diviem leņķiem. Darbā iegūtie
rezultāti tikai no Nintendo un no iPhone uzņemtajiem attēliem tika atzīti, kā izmantojami.
Darbs satur 49 lapas, 48 attēlus, 21 bibliogrāfiskos nosaukumus, 2 pielikumus. Darba
praktiskajā daļā veikta ar 4 dažādām metodēm un 2 dažādās vidēs, Blender programmatūras
vidē un iekštelpās ar stereo kameru, kas ir pieejama RTU telpās, Nintendo 3DS un 2 iPhone 6s
pilnīgi vienādām kamerām. Dati apkopoti, izanalizēti, salīdzināti un attēloti 1 tabulā un 20
attēlos. |