Form of studies |
Professional Bachelor |
Title of the study programm |
Geomatics |
Title in original language |
"GNSS veiktspēja blīvas apbūves apstākļos" |
Title in English |
"GNSS usage in urban enviroment" |
Department |
Faculty Of Civil And Mehanical Engineering |
Scientific advisor |
Didzis Dobelis |
Reviewer |
Ingus Mitrofanovs |
Abstract |
Bakalaura darba ar inženierprojekta daļu „GNSS veiktspēja blīvas apbūves apstākļos” mērķis ir novērtēt Globālās navigācijas satelītu sistēmas veiktspēju blīvā apbūvē (arī koku un krūmu tuvumā). Ģeodēzijas nozarē mērījumi ar GNSS metodēm kļūst arvien populārāki. Tāpēc autore nolēma veikt pētījumu, lai noskaidrotu, cik precīzi mērījumi ir iespējami, ja ar kādu no GNSS metodēm tiek veikti mērījumi blīvā apbūvē. Darba mērķa izpildei tika nosprausti vairāki uzdevumi, kas sevī iekļāva zinātnisko materiālu un likumdošanas analīzi, lai novērtētu inženierprojektā iegūtos rezultātus.
Pirmajās divās nodaļās sniegts ieskats par GNSS attīstības vēsturi, un apkopota informāciju par vairākām navigācijas sistēmām. Paskaidroti GNSS uztvērēja darbības pamatprincipi, un aprakstīti GNSS kļūdu avoti. Tādi kļūdu avoti kā GDOP un atstarošanās (multipath) var ievērojami ietekmēt GNSS mērījumu kvalitāti blīvā apvidū. Pievērsta uzmanība inženierprojekta daļā izmantotajām metodēm - RTK pozicionēšanas (Real Time Kinematic) un pēcapstrādes pozicionēšanas (post-processing) metodēm. Kā arī apkopotas LR likumdošanā noteiktās prasības ģeodēzijas nozarē. Trešajā nodaļā aprakstītas Latvijas Republikā validētās GNSS bāzes staciju sistēmas – LatPos un EUPOS-Rīga. Ceturtā un piektā nodaļa veltīta inženierprojekta metodikas un rezultātu aprakstam. Nobeigumā sniegti secinājumi par iegūtajiem rezultātiem. |
Keywords |
GNSS, GNSS mērījumu precizitāte, blīva apbūve, atstarošanās efekts |
Keywords in English |
GNSS, accuracy of GNSS measurements, urban environment, multipath |
Language |
lv |
Year |
2018 |
Date and time of uploading |
07.06.2018 10:31:58 |