Abstract |
Bakalaura darba nosaukums ir – Vieglā automobiļa piekabe ar pneimatisku balstiekārtu.
Izstrādes mērķis ir nodrošināt risinājumu, kurš ir pieejams lielākajai daļai īpaši dārgo automobiļu pārvietošanā, atļaujot tiem uzbraukt uz piekabes nepastāvot riskam sabojāt atsevišķus tā elementus, kas potenciāli izsauktu ļoti sarežģītu un dārgu remontu, ņemot vērā automobiļu tirgus vērtību.
Projekta gaitā izstrādāta konstrukcija piekabei, kurai uzstādīta pneimatiska balstiekārta, kas nodrošina pilnīgu balstiekārtas pacelšanu līdz rāmja konstrukcijas apakšdaļai. Nodrošinot līdz 2,75° lielu piekabes sagāzumu. Tādēļ šo piekabi iespējams bez problēmām izmantot gandrīz jebkurai sporta automašīnai ar izteiktu zemu klīrensu.
Piekabes platformas platums sasniedz 2,1 metru, bet garums 5 metrus. Maksimālā kravnesība ir 1800 kilogrami. Parametri izvēlēti balstoties uz tipisku sporta automašīnu gabarītizmēriem.
Piekabes konstrukcija nodrošina labāko pieejamo risinājumu ļoti zemu automobiļu pārvadājumiem, starp alternatīviem risinājumiem automobiļu pārvadāšanā, kā arī piekabes iegādes izmaksas ir nelielas, salīdzinot ar izmaksām, kas var rasties sabojājot automobili pārvadāšanas laikā.
Pēc konstrukcijas izvēles veikts galveno mezglu aprēķins. Noskaidrojot tādus svarīgus parametrus kā garensiju izmēri, šķērssiju izmēri, kopējie piekabes gabarītizmēri un balstiekārtas parametri, kā arī veikti vēl citi aprēķini.
Izstrādāta arī ekonomiskā sadaļa, kurā novērtētas iespējas uzsākt uzņēmējdarbību ražojot konkrētās piekabes.
Aprakstošās daļas apjoms ir 80 lpp. Darbā atrodamas 16 tabulas, 45 attēli un tas sarakstīts latviešu valodā.
Izveidota arī darba grafiskā daļa, kas sastāv no kopskata, kopsalikuma un detaļu rasējumiem, kura izvietota uz vienas A0 un piecām A1 formāta lapām. |