Form of studies |
Professional Master |
Title of the study programm |
Transportation Engineering |
Title in original language |
“Vibrāciju ietekme betona cietēšanas procesā tiltiem” |
Title in English |
“Impact of Vibrating in Concrete Curing Process on Bridges” |
Department |
Faculty Of Civil And Mehanical Engineering |
Scientific advisor |
Ainārs Paeglītis |
Reviewer |
Aleksandrs Varavva, Dzelzsbetona konstrukciju ražošanas tehnologs, SIA "Tilts" |
Abstract |
ANOTĀCIJA
Maģistra darbs izstrādāts Rīgas Tehniskās universitātes Būvniecības inženierzinātņu fakultātē, Transprtbūvju institūtā par tēmu: “VIBRĀCIJU IETEKME BETONA CIETĒŠANAS PROCESĀ TILTIEM”.
Darbā tika veikts vibrāciju monitorings uz Valsts galvenā autoceļa A4 tilta pār Mazo Juglu jaunas laiduma plātnes un karnīzes uzbetonēšanas laikā, iegūtie rezultāti tika apstrādāti un salīdzināti ar līdzīgos pētījumos iegūtajiem rezultātiem.
Pēc vibrāciju monitoringa veikšanas tika veikta kontroltestēšana ar Šmita āmuru, lai salīdzinātu betonēšanas laikā noņemto kontrolkubiņu spiedes stiprību ar reāliem konkrētās konstrukcijas spiedes stiprības datiem, kas tika iegūti Šmita āmura sitienu rezultātus pārveidojot pēc korelācijas līknes.
Tika iegūta sakarība, ka ka tieši kravas autotransports rada vielielāko vibrāciju ietekmi, jo to masa ir vairākārtīgi lielāka par vieglās mašīnas masu. Pie vienāda ātruma vislielākā ietekme būs vissmagākajam objektam, tāpat tika atklāts, ka ļoti lielu lomu spēlē seguma kvalitāte pa kuru pārvietojās satiksme. Vibrāciju maksimumpunkti tika reģistrēti kravas autotransportam šķērsojot deformācijas šuves, kuras atradās tik sliktā stāvoklī, ka vairākkārtīgi palielināja transporta radītās vibrācijas.
Darba noslēguma daļā tika aprakstīti dažādi līdzekļi un veidi kā samazināt radīto vibrāciju apjomu, kuriem katram ir savi plusi un mīnusi, taču ikviens no šiem līdzekļiem ir jāparedz jau projektēšanas laikā, lai to varētu ieviest reālos būvdarbu apstākļos.
Tika sniegti priekšlikumi atjaunot 2005. gada tiltu specifikācijas, tajās iekļaujot sadaļu par vibrāciju ietekmes monitorēšanu.
Maģistra darbs sastāv no: 96lpp., 37 attēliem, 11. tabulām un 42 informācijas avotiem. |
Keywords |
Vibrācijas, betons, tilti, pārbūve |
Keywords in English |
Vibrations, concrete, bridges, reconstruction |
Language |
lv |
Year |
2018 |
Date and time of uploading |
25.05.2018 11:14:58 |