Form of studies |
Professional Bachelor |
Title of the study programm |
Organization and Management of International Economic Relations |
Title in original language |
“Latvijas vieglās rūpniecības uzņēmumu produkcijas virzīšana ārvalstu tirgū” |
Title in English |
“Promotion of Latvian light industry's companies' products in the foreign markets” |
Department |
22314 Department of International Business, Transport Economics and Logistics |
Scientific advisor |
Ivars Pucens |
Reviewer |
Doc. O.Bogdanova |
Abstract |
Bakalaura darba autore Olga Švecova izstrādāja darbu, kura temats ir „Latvijas vieglās rūpniecības uzņēmumu produkcijas virzīšana ārvalstu tirgū”.
Bakalaura darba mērķis ir izvērtēt Latvijas vieglās rūpniecības uzņēmumu produkcijas virzīšanas iespējas ārvalstu tirgū un izveidot produktu virzīšanas pasākumu plānu ārzemēs Latvijas vieglās rūpniecības produktu ražotājiem.
Jebkurš produkts bez pārdomātas virzīšanas stratēģijas nevarēs veiksmīgi apgūt tirgu. Autore, rakstot savu bakalaura darbu, vēlējas saprast, vai vieglās rūpniecības produkti, kas tiek ražoti Latvijā ir eksportspējīgi un, vai tiem ir potenciāls būt veiksmīgi virzītiem ārvalstīs un pozitīvi ietekmēt Latvijas ārējas tirdzniecības rādītājus. Darba gaitā autore secināja, ka Latvijas vieglās rūpniecības produktu ražotājiem ir potenciāls veiksmīgi virzīt savu produkciju Vācijā. Ja Latvijas ražotājs atradīs sev partneri Vācijā (starpnieku), tad ražotājs var rēķināties ar daudz mazākiem ieguldījumiem virzīšanā, nekā strādājot pa tiešo ar gala klientu. Ja ražotājs meklē sadarbības partneri (starpnieku), tad efektīvāks būs personīgas pārdošanas virzīšanas veids. Ja uzņēmums tomēr vēlas virzīt produktu gala patērētājam, tad efektīvāka būs reklāmas izmantošana, kā arī pārdošanas veicināšana. Turklāt, ja tiek virzīts produkts, kas nav pieejams plašam klientu lokam, tad efektīvāk to būs virzīt, izmantojot tiešo pārdošanu. Ja produkts ir lēts un pieejams, tad efektīvāka būs reklāmas izmantošana, kurai ir daudz plašāka mērķauditorija un arī izmaksas uz vienu skatītāju/lasītāju zemākas.
Darba gaitā autore intervēja uzņēmuma Lauma Fabrics pārstāvi. Pēc intervijas un tirgus analīzes autore secināja, ka Latvijas vieglās rūpniecības produktu ražotājam būs lielāks potenciāls Vācijas tirgū, piedāvājot specifiskus nišas produktus – Vācijā vispieprasītākais ir tehniskais tekstilmateriāls.
Lai veiktu produktu virzīšanu ārvalstīs un lai attīstītu piedāvāto produktu ražošanu, Latvijas ražotājiem ir iespēja izmantot pieejamo finansējumu no Eiropas Savienības fondiem.
Bakalaura darbs sastāv no 3 nodaļām, tā apjoms ir 80 lappuses. Tajā ir iekļauti 14 attēli un 11 tabulas. Darbā izmantotas 38 bibliogrāfiskā saraksta vienības. |
Keywords |
Tekstilizstrādājums, apģērbs, virzīšana |
Keywords in English |
Textile, clothing, promotion |
Language |
lv |
Year |
2018 |
Date and time of uploading |
16.05.2018 16:41:47 |