Abstract |
Bakalaura darbā apskatīta kravas vagonu bukšu mezgla uzbūve, montāža un iespējamās atteices- rullīšu tipa gultņiem un jaunākas paaudzes kasešu tipa gultņiem. Tika veikts rullīšu gultņu ilgmūžības aprēķins, aprēķināts darbderīgums un kontakta spriegums visnoslogotākajam rullītim gultnī, vagonam pieliekot ekspluatācijā maksimāli pieļaujamo slodzi, kā arī mēģinot vagonu pārslogot.
Bakalaura darbam ir 5 daļas, kurās aprakstīts:
1.daļā aprakstīta bukšu mezglu funkcija un klasifikācija. Šajā nodaļā tiek apskatītabukšu mezglu klasifikācija, to īpatnības un iezīmes.
2.daļā apskatīti visplašāk izmantotie rullīšu tipa gultņu bukšu mezgli. Aprakstīta to konstrukcija, montāžas veids, izmantotās smērvielas.
3. daļā apskatīti jaunā tipa kasešu tipa gultņu bukšu mezgli. Tajā skaitā bukšu mezgli, kuros izmantoti firmas SKF un BRENCO kasešu tipa gultņi.
4. daļā apskatītas bukšu mezgla galvenās atteices un pēc vagonu remonta uzņēmuma SIA „L-Ekspresis” datiem procentuāli apkopoti visbiežāk sastopamie bojājumi. Tika veikti bukšu mezglu gultņu ilgumizturības, darbderīguma un kontakta sprieguma uz rullīšiem aprēķins un izdarīti secinājumi.
5. daļā veikta riteņpāru ceha projektēšana un aprēķins, kā arī pēc šiem datiem tika konstruēts ceha rasējums.
Bakalaura darbs sastāv no 72 lapām, 43 attēliem, 6 tabulām. Bakalaura darbā tika izveidoti 8 pielikumi, no kuriem četras ir tabulas ar noteiktu gultņu parametriem un bukšu mezglu iespējamajām atteicēm. Pievienoti četri rasējumi, kuros ietilpst rullīšu gultņu bukšu mezgla, kasešu tipa gultņu bukšu mezgla, riteņpāru ceha un pilnās bukšu revīzijas tehnoloģiskās kartes rasējumi.
Darba izstrādei tika izmantoti 24 literatūras avoti, kuros ietilpst tehniskā literatūra, tehnoloģisko procesu apraksti, instrukcijas un interneta resursi. |